Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 08.08.2013 av Anonym.
Sunn mat
Noen som har noen tips til sunn mat?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.08.2022 av Anonym
Egg og bacon!
Anonym
#2. Postet 27.08.2022 av Anonym
Har vi et variert kosthold, og ikke behøver å tenke på diett, er vel det sunt nok for den vanlige mann, tenker jeg. Tilskudd med Møllers Tran kan være godt for oss nordboere med begrenset tilgang på den gule kula som svever over oss.
Ellers skal fem om dagen,kornprodukter,egg og melk være bra. Viktig for oss eldre med proteinrik kost for ikke å tape muskelmasse, og mat med kalsium for å forebygge osteoporose.
Vi nordmenn ligger på verdenstoppen når det gjelder benbrudd.
Bak dette ligger både smerter og død, for ikke å nevne samfunnskostnader.
Anonym
#3. Postet 27.08.2022 av Anonym
Riktig. Vi ligger på verdenstoppen når det gjelder osteoporose, men også når det kommer til
melkedrikking. Hvordan kan det ha seg, mon tro?

Sunn mat, da vil jeg anbefale grønnsaker til alle måltider. Alternativt frukt/bær.
lars1965
#4. Postet 27.08.2022 av lars1965
Synes at matlaging skulle vært viktig læring for alle barn. Synes også at voksne har et ansvar om å lære barn å spise sunt. Å spise frukt, bær, og grønt går i generasjoner. Det var en ung fyr som sa at det var da han slutta å drikke cola, og begynte med farris, at han forstod at han hadde blitt voksen. Synes det er viktig å tenke på at unge folk får også kreft, selv om det er skjeldent. Dumt å handle mat når man er sulten. Da frister ostepopen mer..
Anonym
#5. Postet 03.09.2022 av Anonym
Jeg elsker å lage god og sunn mat det er veldig mye godt å enkelt og lage. Frokost lage havregryn med linfrø om kvelden som står til neste dag med litt vann så den får god gjort seg Etter eget ønske melk eller ferdig yogert med forskjellige smaker frukt mye å finne på mave regulering og sunt for kropp og sjel
Anonym
#6. Postet 28.09.2022 av Anonym
Jeg spiser sunt og har gjort det lenge. Har kuttet ut melk, hvetemel og hvitt sukker. Lager all mat fra bunnen. Ikke noe prosessert mat.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen