Montanus sier: En hilsen fra meg i Drammen. Sol, pent vær på Skutebrygga
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Reise og fritid > Debatt

Anonym
Opprettet 13.05.2014 av Anonym.
DItt beste ferietips.
Del ditt beste ferietips med oss.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.05.2014 av Anonym
Norge har mye vakker natur å by på - Lofoten og Vesterålen, Aurlandsdalen m.m. - men det koster!
Ellers spørs det jo hva man foretrekker å gjøre når man har ferie.

Jeg har opplevd en veldig god uke på Kreta, selv om jeg ikke er så glad i å ligge på stranden i flere timer. Anbefaler leiebil og rundturer til små kjempekoselige landsbyer!
Anonym
#2. Postet 14.05.2014 av Anonym
Sant "Flodur", vi har mye fint i vårt eget land. I høst hadde jeg en fin fin uke i Alghero på Sardinia. Koslig å rusle i de smale gatene i gamlebyen. Kjempegodt flatbrød.
Anonym
#3. Postet 14.05.2014 av Anonym
Sardinia??? Ekke det fali a???
Anonym
#4. Postet 14.05.2014 av Anonym
Nei, det er ikke fali. Så ikke noe skummelt, bare masse blide italienere.
Anonym
#5. Postet 14.05.2014 av Anonym
Å ja, så bra! Koselig med gammel kultur i søreuropa og blide mennesker, litt uvant for oss kalde nordboere!
Håper det er noen andre som vil bidra her også! Eller har dere aldri hatt ferie???
Kom igjen da gitt
Anonym
#6. Postet 14.05.2014 av Anonym
Temaet er i allefall ikke fali....
Anonym
#7. Postet 14.05.2014 av Anonym
Det er vanskelig å plukke ut en spesiell reise framfor en annen. Jeg synes også Norge er flott, med mye fin natur. Vi var en gjeng som hvert år dro på mc-tur til vestlandet. Da hadde vi alltid en overnatting i Aurland, hvor vi bodde på det samme, koselige pensjonatet ved sjøen. Vi kunne bruke hagen, og vi hadde som regel ei stor pølsegryte om kvelden eller kjøpte ferdig middag der.

Jeg har også reist til mange eksotiske land/steder, som Kenya, Seychellene, Bali, Singapore og Australia. Jeg får ta med USA også, der vi bl.a. dro på mc-tur fra Las Vegas og langs en del av Route 66 og til bl.a. Death Valley.

Jeg vil på det varmeste anbefale Australia, hvor jeg var for 3 1/2 år siden. Vi fløy med en mc-klubb til Sydney, hvor vi leide motorsykler. Det var folk fra mange steder i Norge med på turen (ca 15 stk.), og vi hadde med en norsk guide. Vi reiste opp i fjellene og langs kysten. Jeg kikket i alle eukalyptustrær etter koalaen, men den fikk vi bare se i et reservat. Det var stort å se kenguruene i vill tilstand. Jeg kunne ikke se meg mett på dem. Vi bodde to netter på et sted med utsikt over sletten der de holdt til. Naboen vår matet en hel gjeng med kakaduer, som holdt til i et tre like ved. De ble ganske tamme; satt på bordet. Det var også en spesiell opplevelse. Vi var også i en dyrepark, hvor vi så dingoer - som så ut som hunder - og andre spesielle dyr som bare finnes i Australia. Etter mc-turen hadde vi noen dager i Melbourne, hvor vi blant annet så verdens minste pingviner, som kom opp fra havet om kvelden og ble ropt inn i sin egen hule ved stranda. Det var artig å se dem marsjere i rekke og rad forbi oss.

På veien hjem igjen stoppet vi to netter i Singapore, hvor vi tok en tur til øya Sentosa med en taubane som gikk kjempehøyt over bakken. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle tørre det! Om kvelden dro vi i et lite turisttog gjennom en stor dyrepark og fikk se ville dyr tett innpå, riktignok med gjerde imellom! Vi besøkte også hotellet hvor drinken Singapore Sling ble "oppfunnet".

Nå lengter jeg imidlertid til hytta, hvor det er fred og ro. Håper bare jeg finner en god venn å ta med meg!

Anonym
#8. Postet 06.12.2015 av Anonym
IMitt store reisetips for den som ønsker å oppleve og se en annen kultur er india.
Et land som rommer alt når det gjelder mangfoldighet. Selv har jeg reist med turguide/privatsjåfør som jeg fikk anbefalt av andre. Trygt, enkelt, og interresant. Mye, mye billigere enn pakketurer jeg har sett annonsert også. Når en reiser på denne måten støtter en samtidig lokalbefolkningen. Jeg kom på innsiden av kulturen, har lært masse og fått hjelp til å ta meg fram både i og utenfor turistløypa.
Et fantastisk og mangfoldig land. Fra de høyeste fjell i Himalaya til fantastik tropiske områder i sør. Fra folketette storbyer til landsygd og øde områder.
Montanus sier: En hilsen fra meg i Drammen. Sol, pent vær på Skutebrygga
Skriv Skriv her Skriv i megafonen