Alvilde sier: En liten påskehilsen fra Oslo. Håper alle har en fin påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 12.08.2011 av Anonym.
Begrepsavklaring Venner / Kjæreste
I tidligere tider møttes mennesker på arenaer for fellesinteresser, ble venner, og siden kan hende kjærester. Altså ordet kjæreste kommer av kjærlighet mellom to parter. Ser at de fleste her inne søker en kjæreste.Går det an å bli kjæreste, eller kalle seg kjæreste med noen en aldri har møtt fysisk, eller aldri har sett ansiktet til, eller er det mer riktig å kalle dette "nettforholdet" vennskap? Kanskje er nettdating en dynamisk prosess?
* Jeg legger i ordet Vennskap : Et forhold der jeg aldri har lovet noe jeg ikke kan stå inne for.
* Jeg legger i ordet Kjæreste : Et forhold av mer intim karakter.

Jeg synes alle her inne på ST er så tause. Kan vi ikke få til en debatt over hva vi mener om dette og hint.Vi har da ikke alle samme meninger, og dette er da en super måte å bli bedre kjent på. Nå venter jeg på flere tanker omkring dette emnet.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 12.08.2011 av Anonym
Jeg må si for min egen del, så må jeg da være venn med vedkommende en god stund før jeg kan kalle meg kjæreste. Kjæreste for meg også er av en mer intim karakter, derfor syntes jeg ikke man kan kalle seg kjæreste uten å treffe hverandre først. Å i min alder må nok dette gå over sikt.... Nettdating er jo mer og mer i lyset,men poenget med nettdating er vel at man med tiden skal treffes fysisk. Man må bare starte et sted, å dette er jo et fint sted å starte enten et godt vennskap eller kanskje på sikt en kjæreste.Man må bare være åpen å se hvor det leder, får man en god venn på veien er det ingenting som er bedre enn det. Venner får man aldri nok av.
Anonym
#2. Postet 12.08.2011 av Anonym
HEI KREPS!
Takk for ditt svar. Jeg er også Kreps som deg. Ser at vi har sammenfallende taker omkring dette emnet.
Anonym
#3. Postet 15.08.2011 av Anonym
Venner/Kjæreste
Nå har vi jo ikke all verdens alternativer når det gjelder avkryssingsvalg på dette nettstedet. så jeg måtte tenke meg litt om og velge det som jeg mener er mest riktig. For meg er venn/kjæreste på en måte samme sak fordi at jeg ikke tror at menn i utgangspunktet ønsker seg bare vennskap med en kvinne. (Jeg setter det på min konto for erfaring). Enig med deg; kan ikke se at en kan kalle en nettkontakt kjæreste, uansett hvor mange brev, tlf etc som er utvekslet. men har opplevd å bli fasinert og litt forelsket uten å ha sett bilde av eller møtt den "i den andre enden"
Valget mitt for avkryssing her ble dermed kjæreste, og det betyr for meg at jeg ønsker meg en mannlig hjertevenn som jeg har god kjemi med og nærhet til (intimitet), noen felles interesser med og en jeg kan presentere for min familie og venner. Jeg tror at lidenskap og fysisk tiltrekning kan oppstå uavhengig av alder.
asb46
#4. Postet 16.08.2011 av asb46
Jeg tror at ingen kan bli kjærester kun med kontakt via slike sider.Hva en skal krysse av er hva som er hovedformålet med denne kontakten.Hvis en er på jakt etter kjæreste er det derfor mer realt å krysse for det,i stedet for vennskap og kansje kjæreste viss kjemien stemmer.Uten at kjemien stemmer blir en ikke kjæreste.Slike sider er mest egnet for den første kontakt,deretter telefon viss begge vil og senere eventuelt treffes på nøytral grunn.Først etter den tid kan en vurdere å bruk benevnelsen kjæreste(eller potensiell kjæreste.
Anonym
#5. Postet 17.08.2011 av Anonym
Takk for at du var så modig å svare du Nord -Trønder!
Ellers ser det ut for meg at mannfolka her inne ikke gidder å løfte en finger.
De fleste ønsker jo en kjæreste, etter hva jeg oppfatter.
De tror kann hende at vi damer kommer rekende på en fjøl ;O
Anonym
#6. Postet 18.08.2011 av Anonym
Jeg tenkte når ble medlem her,at det er sikkert flere mannfolk som meg som ØNSKER seg en og bli kjent med som meg.Men her er det stille og rolig.Har god tid jeg,strikker sokker er ute på turer i skog og mark altid noe og finne på.Har klikket på noen profiler som jeg liker,kan jo hende for svar.Har en last som jeg skal klare og slutte med.RøYKE.Selv om 4stk er det usunt.
Anonym
#7. Postet 19.08.2011 av Anonym
Drister meg til å svare jeg, dum som jeg er, men er det ikke likestilling da?
At også damer kan ta kontakt mener jeg?
Man kjenner jo til fra andre fora også, at om en tar kontakt med damer, så kan svaret bli at de blokkerer person, så er ikke alltid like lett å ta kontakt om en blir møtt slik

Og for en som røyker, så er dem iallfall ikke interessert. Ser ut som de fleste damer har sluttet
Så er det vel andre ting som kommer inn i vår alder, og det er avstand, ingen er flyttbare osv osv
Forståelig det også for de fleste har vel et eget hjem. Andre igjen vil ikke flytte for de kan ikke flytte langt unna sine barn som kanskje viser seg å ha egen familie og være rundt 40. Da skal jo passe barnebarna :)
Hva gjør man da? 1001 undskyldninger?

Har noen medisin mot slikt?

Slik sett ser det heller ikke ut som damer er intressert når det kommer til stykket og det blir alvor
Nei, lett skal det ikke være :P

Jadda......nå var jeg sikkert negativ :))
Anonym
#8. Postet 19.08.2011 av Anonym
Takk du mann fra Oppland, at du deler dine tanker med oss! Dum er du så langt ifra. Det kan andre være, som ikke mener noe. Nettdatig er ikke enkelt. Ville nok vært mer ukompliset å møte hverandre face to face. Da hadde det vært unødvendig med alle krav/ønsker som vi har til hverandre på profilene.Stemmer kjemien, kan en overse det meste, tror jeg. At godt voksne mennesker ikke ønsker å flytte på seg, er også forståelig. Å skaffe seg nytt nettverk når en blir gammel er vanskelig, da de arenaer hvor vi møtes blir ganske redusert med åra.
Ja, likestilling er det.Vil da også tro at damene her tar kontakt. Det er bare damer, utenom dere to herrer i denne debatten, som har skrevet noe som helst her på ST.
Jeg skjønner heller ikke hvorfor så mange ikke viser ansikt. Jeg ser det ikke som en "skam" å være medlem av en møteplass.Føler ikke at jeg skader eller sårer noen med det. Som jeg har skrevet tidligere, så gir jeg meg ikke ut på noe jeg ikke kan stå for. Dere ler sikkert nå, og mener jeg er "blåøyd", men øynene er brune de da;)
Den fremste årsaken til manglende kontakt er vel profilene våre, med krav og ønsker.
Jeg er en av de eldste her inne. Det avholder meg fra å ta kontakt med dere yngre. For de som ikke kjenner meg,er alderen et reelt tall, som dere må forholde dere til. Hva utseende angår kan en 50-åring se ut som 70, og en 70-åring som 50.
I dag har jeg inntrykk av at flere jenter enn gutter røyker. Om du mener at vi kvinner her på ST ikke er røykere, ja, så viser da det til klokskap :) Ser at du har markert deg som ikke-røyker på profilen.Da er ikke det et problem for deg.
Mange unge, spreke eldre er pensjonister i dag. Klart de stiller opp for sine barnebarn, og er lite villige til å flytte på seg. Men så er det da i dagens samfunn mange par som velger å være særbo.Det må da være en god løsning.

Håper at flere vil dele sine tanker omkring dette emnet, og bli med i debatten. Her er vi like kloke,eller dumme alle sammen.
Anonym
#9. Postet 19.08.2011 av Anonym
Hm.... jeg sjekket akkurat nå og jeg har huket av for røyker, så her må det være feil i systemet i og med at jeg røyker og har også huket av for det
Her har admin en jobb å gjøre, men ikke alt fungerer her vi skriver heller. Savner smileyene

Men til inledningen
Man må selvsagt møte hverandre før en kan si kjæreste eller enda rettere sgt, en gryende mulighet for det. Det avgjør i første rekke kjemien. Et bilde sier selvsagt noe, men slettes ikke alt. Stemmer ikke kjemien, blir det teppefall uansett hvor god kontakt en kan ha på nettet.

Nettet slik jeg ser det, er en "nymotens" måte å bli kjent med andre på og selvsagt finne ut om det er for stort sprik med interesser og væremåte osv osv
Forbauser meg vel heller litt mere at den yngre garde går via nettet, i og med at de har sitt sosiale nettverk rundt seg som de vokste opp med og er atraktive
Selv ser jeg hvor vanskelig det er å opprette omgangskrets her, i og med at jeg er innfløtter for 10 år siden
Bygdefolket har sitt nettverk og trenger ikke ytterligere flere
Du sier noe viktig der om profiler. Kravene kan faktisk være med på å skremme bort fra å ta kontakt
Enkelte profiler kan virke litt "piggede" og en avholder seg fra å ta kontakt. Eksempelvis at de krever høyere utdannelse. Hva skal det være godt for i våres alder?

Kanskje min profil også kunne vært bedre sikkert, men det får andre bedømme
Anonym
#10. Postet 20.08.2011 av Anonym
Kjærlighet bygger på felles tillit og respekt for hverandres personlighet. Og det er dette jeg savner hos en kvinne.
Alvilde sier: En liten påskehilsen fra Oslo. Håper alle har en fin påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen