Hans sier: Våren er tid for å så drømmer og høste håp. Riktig god helg til alle!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 16.11.2016 av Anonym.
Er menn litt feige?
Hei!

I fjor ble jeg invitert på middag gjennom gruppedatingtjenesten Du inviteres. Vi var 12 personer som møttes på en restaurant i Oslo, hvor vi nøt god mat og vin. Mennene byttet plasser et par ganger, så alle fikk pratet sammen. Det var en svært hyggelig opplevelse som absolutt ga mersmak - men de måtte legge ned tjenesten på grunn av for få påmeldte menn..! Men kvinner var det visst store mengder av.

Så jeg undres. Er vi forskjellige? Hvorfor vil ikke menn gå på gruppedate? Kanskje er de reddere for den sosiale situasjonen og føler de at de ikke har noe å bidra med? Føles det mer "forpliktende" enn en en-til-en-date? Eller har de gitt opp letingen på en partner? Jeg vet sannelig ikke. Jeg er nysgjerrig på andres tanker om dette (spesielt menns!), for jeg finner slike forskjeller ganske interessant.

Carmen

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 16.11.2016 av Anonym
hehe, om det er feighet eller andre årsaker, kan sikkert diskuteres. Du har nok et poeng :-) Vet ikke om du har lest om fellestreffet på Forum? Jeg møtte opp jeg, sammen med fire kvinner. Det var hyggelig, men jeg må nok si at kvinnene var mer opptatt av å snakke med hverandre enn å snakke med meg. Nå er ikke jeg redd for å si noe, så det gjorde jeg og deltok for så vidt i samtalen, men... Tror kanskje at mange menn "frykter" at det blir for mye "syklubb" og for lite personlig. Det er mine spontane tanker, men jeg kan naturligvis ta feil. Håper det er flere - spesielt menn - som vil uttrykke sin mening om temaet.
Lørdag 26. ds. er det invitert til nytt treff på Egon ved Oslo S kl. 16.00.
Anonym
#2. Postet 18.11.2016 av Anonym
Til Flodur.
Jeg forstår veldig godt din situasjon som " hanen i høneflokken" for å bruke det utrykket. Klart et slikt treff ikke kan bli noe spesielt personlig siden flere er samlet.
Dette treffet er jo først å fremst en flott ide for å bli kjent. Men kommer en ikke med i samtalen er det vanskelig å bli kjent og sett. Ut fra det du skriver så er du sikkert en sosial og utadvendt person som ikke hadde de problemene.
Et tips:
Du vet sikkert hvem de damene er,navn etc....
Eller du kjenner de igjen fra SD. Du kan jo invitere en av dem ut,slik at dere kan bli mere personlig i samtale og da bedre kjent også.
Synes det var flott at du møtte opp på dette treffet.
Den som intet våger intet vinner
Mvh Viva.
Anonym
#3. Postet 18.11.2016 av Anonym
Takk for hyggelig kommentar fra deg Viva! Skulle vel egentlig ha skrevet "tema" i stedet for "personlig", for jeg er selvsagt inneforstått med at det ikke kan bli så personlig i en slik sammenheng. Ellers er det bedre å møtes bare to ja
Håper det blir minst to "haner" den 26.11.
Anonym
#4. Postet 18.11.2016 av Anonym
Uffa meg!
Ensom hane i høneflokken og klage over det! Ler........

Hva skal man gjøre når ikke all fisk kan være laks?
Noen liker moren og noen liker datteren.
Hva bør gjøres, for at ALLE skal være fornøyd.?
Takknemmelig om en har fasitsvar!
Anonym
#5. Postet 19.11.2016 av Anonym
Hei maiblomst.
Til lags ått alle kan ingen gjæra.......,som det står skrevet i en sang.
Du har gjort ditt for å få til en sosial sammenkomst. Da er det opp til den enkelte og bidra også for å gjøre det koselig,samtaleemne...etc....
Men kan forstå at en mann alene føler seg utenfor. Håper flere menn kan møte opp ved neste treff,slik at det blir en blandet forsamling.
Hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg ikke la denne muligheten gå fra meg. Men desverre så holder jeg til litt for langt unna.
Ønsker dere alle som møter opp på neste treff en hyggelig stund

Mvh Viva
Anonym
#6. Postet 20.11.2016 av Anonym
Jeg fikk lyst til å sittere tre damer jeg traff på en ridetur i fjellet.
De pratet om samme tema som tar opp.
Hvorfor så få menn som deltar
De var sammen i en eldre klubb
Kanskje vi skulle slutte med å prøve å få dem i seng, allered første kveld.
Utbrøt den ene
Trolig en årsak
Tja For blir kvinner for pågående, etter fertelitet tiden er over?
Når faren for å bli med barn er borte.
Eller er vi menn feige?
Anonym
#7. Postet 29.11.2016 av Anonym
Takk for innspill, dere. :-) Kanskje det er frykten for "syklubb" som du nevner, Flodur. Men jeg har funnet en ny gruppedatingtjeneste siden sist, som krever like mange haner som høner: itsadate.no Har lyst til å prøve det, men forrige middag de arrangerte for 40-60 ble visst avlyst på grunn av mangel på menn.

Finnes det mange flere single damer enn menn? Jeg tror jo egentlig ikke det.
Anonym
#8. Postet 29.11.2016 av Anonym
Hei Carmenlo
Du spør om det er flere single kvinner enn menn......
Levealderundersøkekser viser at i 2013 var forventet levealder på kvinner 83,6 Menn 79,7.
så tror ikke det utgjør den store forskjellen i dag heller.

Når det er sagt tror jeg at kvinner er mere sosial enn menn. Ofte ser man at menn ofte blir ensom når de blir singel ( skilt,partner dør ) enn kvinner blir. Kvinner er generelt flinkere til å beholde sine venninner og nettverk også etter de har stiftet familie enn hva menn er.
Jeg tror den yngre generasjon av menn er flinkere til å beholde sine venner og nettverk enn fedregenerasjon. Noe som er veldig posetiv utvikling,synes jeg.
Lykke til videre for den som tar " stafettpinnen" videre til nye Seniortreff i det nye året.
Mvh Viva
Anonym
#9. Postet 30.11.2016 av Anonym
Litt ifo. om hvor mange menn og kvinner det er her på SD.
Det står nederst på siden "søk bruker". Her står antall sider og antall pr. side.
Pr. i dag 30.11.16: Mellom 40 og 100 år. 71 sider kvinner og 56 sider med menn. ( 20 stk. pr. side)
Ergo så er det "overvekt" av kvinner her ved "Seniordate".
Ikke mer å lure på.
Hans sier: Våren er tid for å så drømmer og høste håp. Riktig god helg til alle!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen