Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 05.12.2017 av Anonym.
Bilder som snur seg
Hei har trøbbel med at bilder jeg laster ned til profilbilde snur seg, blir liggende etter nedlasting. Hvordan retter jeg opp disse?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 08.12.2017 av Anonym
Slette det, og laste det inn på ny i bildeprogrammet ditt. Der snur du den vegen som bildet skulle vært vist. På bildet som sees her blir da det til høyre. Når du lagrer det så kan du gi det et annet navn, og "lagre som" da beholder du det som før.
mvh - L.E.
Anonym
#2. Postet 11.12.2017 av Anonym
Du kan også, ved bruk av mobilkamera, sende det til mailen din. "åpne mailen med bildet". Høyreklikk, så vil du få opp alternativer som; lagre bildet som... - kopiere bildet... osv, og klikker du på "lage bildet som,, så vildu få opp et skjermbildet som viser; dokumenter - bilder, nedlastninger osv, og klikker du da "lagre " når du har inngitt et "navn/referanse for bildet(filnavn), så lagrer det seg i "riktig" versjon.

Bildet vil komme frem i malen din, og da med en benevnelse som f.eks; "IMG0504,JPG"(det kan komme andre siffer enn det jeg har benyttet her), klikk på pilen nedover = Last ned, og linken /nedlasstningen vil vises med benevnelse/ID som nevnt over "IMG..osv) nederst på siden. Klikk på denne, og du vil få opp bildet i et et skjermbildet hvor feltene rund bildet ditt er svart.
Øverst på venstre side vil du da se alternativer som; (Rediger og opprett - Del - Skriv ut(bilde av skriver) og... =Se mer.
Klikker du på "Rediger og opprett" så vil det vises - "Rediger " og dette vil vises under "Rediger" (Beskjær, legg til filtre, effekter og mye mer).
Klikker du på "Rediger", så får du opp "Beskjær og rotèr, samt alternativer som "Forbedre" og "Juster", samt visninger av bildet ditt med forskjellige valgmuligheter for lyse og mørke "toner" for bildet. Klikk på de du synes gir bildet mest "realisme" i forhold til hvordan du ønsker det skal presenteres.
Du kan så gå nederst på og velge lagre. Da "spretter" det inn i "bildeboksen" din.
Anonym
#3. Postet 12.12.2017 av Anonym
Hei,

det er synd at det ikke er redigeringsmuligheter på dette nettstedet. Når jeg opplever dette, sender jeg en Mail til administrator og ber dem hjelpe meg. Enkelt og greit.

Bellamia
seniordate
#4. Postet 13.12.2017 av seniordate
Hei!

Bra tips fra våre brukere!

Vil nevne at vi driver og oppdaterer våre sider og det kommer mange nye funksjoner inkludert muligheten til å rotere sine bilder. :)

Vennlig hilsen
SeniorDate
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen