lars1965 sier: Vår herre har ikke tatt mye hensyn til oss på Hvaler heller. Vi har jo bare sånne bitte små paraplyer.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 03.04.2013 av Anonym.
Godt voksen ansatte sies opp..........
Ja så ha Han Rune Bjerke klart det igjen (han er joo egentlig rejeringens ansatte).sittende statsminister vil fok skal jobbe frem til de blir over 70 før de blir pensjonister. R.B. tibyr nå seniorer i DNB 3 årslønner om de vil slutte nå. Har noen av mine molekyler kollidert, eller hva skjer her. I Norge har vi vel rundt 97 000 arbeidsledige også nå og de fleste av de er vel godt voksne seniorer som arbeidsgiver ikke vil ha. Hvem er det som bestemmer i landet her da, er det regjering med Statsminister i spisssen eller er det arbeidsgiver?
Var litt morsom betraktning dette.

skorpion1

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 03.04.2013 av Anonym
Lurer på hvofor det er så mange arbeidledige? Buss-selskapene skriker etter sjåfører,men de må til bl.a polen,litauen og tyskland for å finne sjåfører.Det samme gjelder lastebilbransjen.Noe må være veldig feil når det ikke er mulig å finne norske sjåfører,i dag kan man kjøre buss/lastebil til man er 70 år?De har samme lønn som oss i Norge!La NAV bekoste udanelsen av yrkes-sjåfører og tving dem til å jobbe en bestemt periode,f.eks.1år så vil vi få ned arbeidsledigheten!
Anonym
#2. Postet 07.04.2013 av Anonym
Hei, Ja en ting er hva regjringen vil ha. Men når arbeidsgiver bestemmer aldern på ansatte i bedriften er ikke det så sikkert harmonerer med hva regjeringen vil. Det blir jo samme problemet som han derre Rune Bjerke som vil betale 3 årslønner for å bli kvitt seniorr i bedriften(les DNB).
Anonym
#3. Postet 07.04.2013 av Anonym
Desverre så har det blitt slik at har du blitt over 55-60 år er det ingen arbeidgivere som vil ha oss,de prøver bare å bli kvitt oss,men det de ikke tenker på er at vi har veldig lang erfaring fra et langt yrkesliv!
Anonym
#4. Postet 07.04.2013 av Anonym
I min bedrift foretrekker jeg godt voksne som har livserfaring og er utstyrt med en god porsjon selvstendighet.
Anonym
#5. Postet 29.05.2013 av Anonym
Fikk ny jobb en uke etter at jeg fylte 60, var på intervju på 60 årsdagen. Når det er sagt, er det mye rart som ikke burde forekomme i arbeidslivet i landet vårt
Anonym
#6. Postet 11.07.2013 av Anonym
Hadde min arbeidgiver tilbudt meg tre årslønner om jeg sluttet.... da hadde jeg sagt "ja takk" ,
funnet fram blokk og penn og bedt han skrive, føre han fikk tid til å angre.
Anonym
#7. Postet 02.09.2013 av Anonym
Arbeidsgiver!

Jobber i Asker kommune som pleier. Er 74 år... Før det jobbet jeg i et møbelfirma til fylte 72.. Det er ikke alder, men arbeidsglede som teller.

Enig i at pensjonsalder skal være 70. Det var den før. De fleste har det for godt i Norge.

Selvsagt ordninger for de som faller utenfor.

:)
lars1965 sier: Vår herre har ikke tatt mye hensyn til oss på Hvaler heller. Vi har jo bare sånne bitte små paraplyer.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen