Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 02.03.2021 av Anonym.
Blokkering uten grunn
Jeg har en venn som akkurat har begynt å lete her inne. I går opplevde han noe rart.
En dame hadde vært inne og tittet på profilen hans men da han skulle gå inn og se hvem hun var var han blokkert!
En helt naturlig ting å gjøre hvis noen er ufine, men han hadde ikke engang vært inne å sett på profilen hennes før.
Er slikt vanlig?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 02.03.2021 av Anonym
Hei lenel.
Jeg er enig at det høres noe merkelig ut å blokkere en person uten grunn. Det er jo vanlig at vi som er inne her på dette nettstedet trykker på andres profiler for å se om det er noe av interesse.
Hvordan kan man da ellers finne noen?
Vi som er på nettsteder som dette må nok forvente å oppleve noe merkelig oppførsel fra enkelte kanskje...
Jeg synes det er veldig stille her inne på de div. FORUM.....ingen meningsutvekslinger osv
Tenkte at siden det er godt voksne som befinner seg her inne ville det bli litt debatt om samfunnsspørsmål,politikk,reiser osv.....men der er det stille,he he.
Anonym
#2. Postet 02.03.2021 av Anonym
Det er helt klar de som blokkerer som har et problem. Jeg mener at den funksjonen ikke skulle vært her. Bedre hvis det heller var mulighet til å fjerne vedkommende for sitt åsyn.
Anonym
#3. Postet 02.03.2021 av Anonym
Hei Larsb.
Jeg er ikke enig med deg at muligheten til å blokkere noen skal bort. Det er mange som er både frekk,plagsom osv Personer man kanskje må blokkere for å ha muligheten til å fortsette på nettstedet.

Elvi
Anonym
#4. Postet 03.03.2021 av Anonym
Jeg mener at i stedet for å blokkere skal du ha mulighet til å fjerne vedkommende, slik at dere ikke kan se hverandre mer her. Da slipper noen å se den idiotiske skriften hun/han har blokkert deg.
Kvalitet
#5. Postet 03.03.2021 av Kvalitet
Hei til dere her inne.

Jeg blokkerer og har selv blitt blokkert, og syns også dette er en for enkel valg-løsning for oss, når interessen for kontakt ikke passer oss. Derfor syns jeg vi bør få et annet alternativ : 'skjul' eller 'ingen interesse' her, i tillegg til valg av blokkering. Og kanskje et 'angre'-valg..

Vennlig hilsen Kvalitet
Anonym
#6. Postet 03.03.2021 av Anonym
Ser ingen grunn for å ha alternativer. Å blokkere blir bare en dum måte å hevde seg på.
Anonym
#7. Postet 03.03.2021 av Anonym
Hei Kvalitet.
Jeg forstår hva du mener,men ser ikke problemet.
Man trenger da ikke blokkere noen om man takker nei til kontakt eller har hatt kontakt og ikke føler for å ha kontakt videre.
Vi er da vel godt voksne mennesker som må ta et NEI eller avslag og gå videre.
Når det er sagt så er vi ikke alle lik,godt er nå det da

Elvi
Kvalitet
#8. Postet 03.03.2021 av Kvalitet
Hei til dere :-)

Mitt valg og bruk av blokkeringer er for å være selektiv - og for unngå unødig tidsspill på uinteressante personer. Ikke bare når jeg er nysgjerrig på ny profil, som vi ser bildet / siluett av. Tar dermed en snarkikk, - av naturlig nysgjerrighet, innom den nye / de nye presentasjoner / profiler, og ser kanskje at vedkommendes presentasjon ikke passer meg. Pluss blokkerer når en person jeg har fått hilsen fra, ikke er aktuell å fortsette kontakt med her inne. Pluss når en person er ufin.

Vi er alle ulike i følelsesreaksjoner / følelsesmønster, og det er aldri ment å blokkere noen som en type selvhevdelse, eller for å fornærme noen, og i så fall beklager jeg om noen oppfatter det slik. For det er ikke ment som annet enn å være selektiv i mine valg av hvem jeg ønsker å se kan være riktig å bruke tid og energi på å bli kjent med. Jeg har altfor mange saker å ivareta og være opptatt av i det daglige, til å kunne tillate meg å være her inne kun for å prate med de som heller ikke passer meg. Vil ønske at jeg kunne unngå å bruke nettsted for å komme i kontakt med en fremtidig kjærest. Vi er en stor sammensatt gruppe av velmenende mennesker her inne, som har ulike intensjoner for å være medlemmer. Og jeg er nok ikke alene om å se at det kreves både energi, tid og interesse - når en kanskje etter lang tid oppnår en tilsynelatende brukbar kontakt med et mulig interessant kjæreste-emne.. Og blokkering er dessverre eneste valget vi har - som et nyttig virkemiddel for å unngå falske forhåpninger hos den andre parten.. En trist og ubehagelig erfaring er at enkelte kan føle seg støtt av å bli blokkert, - så jeg håper at ikke bare jeg ønsker et nytt valg - i tillegg til blokkering, som f.eks. 'skjul' - eller lignende, kan brukes - når en presentasjon her inne ikke passer en selv.

Vennlig hilsen Kvalitet
Anonym
#9. Postet 03.03.2021 av Anonym
Til kvalitet.
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si hvem det var som blokkerte ham, men nå har du jo egentlig sagt det selv.
Jeg lurer på hvorfor det er så viktig for deg at andre ikke kan se profilen din.
Antagelig vil bare noen få ta kontakt med deg og om noen skulle gjøre det kan du jo bare trykke på "høflig avslag" hvis du ikke er interessert.
Av "naturlig" nysjerrighet lette jeg opp profilen din og fant ut at jeg også var blokkert.
Anonym
#10. Postet 04.03.2021 av Anonym
Blokkering er en funksjon som disse dating-sidene legger til for å tilfredsstille en sær gruppe. Hadde seniordate virkelig vært seriøse hadde de heller hatt en funksjon hvor vi kunne fjerne hverandre.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen