Hans sier: Våren er tid for å så drømmer og høste håp. Riktig god helg til alle!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 13.03.2021 av Anonym.
Offermentaliteten brer om seg

Offermentaliteten har vært på fremmarsj en god stund nå. Du må tenke deg vel om hvis du faller for fristelsen til å kritisere noen. Hva enten vedkommende er nær eller fjern i din omgangskrets. Du kan i verste fall få politiet på nakken. Asle Toje har skrevet en bok som tar for seg dette fenomenet. Han kaller det å dyrke en ny kultur som dyrker svakhet. Noen her etterlyser aktivitet, men er ikke klar på hva vedk mener med det. Men siden denne datingsiden er for folk godt opp i åra er det tankevekkende at de holder kjeft om det som skjer i samfunnet vårt. Ta f eks det faktum at en elev på en skole er blitt smittet av sin familie og det i en familie fra (somalia, pakistan, tyrkia, irak)som nå er kjent for å ha flest smittetilfeller i Norge, smittet av kina-viruset, for så å bidra til at 1000 mennesker fra denne skolen må i karantene. Jeg gremmes av at mine norske medmennesker fremstår så feige at de ikke tør ytre seg. Er de redd for å avsløre sine svake sider? Folk her gjemmer seg bak et anonymt bilde, som undertegnede, eller uten et bilde overhode. Og klager over at andre er uhøflige - att på til. Og nå regner jeg med at om noen tar pennen fatt, så vil de ikke bidra til noe annet enn å kritisere meg - for heller ikke ha et bilde av megselv. Just you wait and see.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.03.2021 av Anonym
Ikke noe allright å få besøk av politiet. Håper vi slipper det. Jeg har ikke noe lyst til å tro at viruset kommer ifra alle andre. Det er så fort gjort å få den. Med litt uhell kunne jeg også vært smittebærer.
Anonym
#2. Postet 14.03.2021 av Anonym
Hei Tuppelure.
Ser du tar opp tema: OFFERMENTALITETEN BRER OM SEG.
Du nevner Asle Toje som har tatt opp og belyst dette tema. Toje etterlyser konservative stemmer i AKADEMIA og påpeker mangel på disse stemmene.
Et ønskelig mangfold synes å ledsages av en tilsvarende reduksjon i meningsmangfold.
Når offerstatus gir prestisje lønner det seg å være OFFER.
Toje trekker frem intervjuet med Meghan og Harry,der to av verdens mest privilegerte mennesker la frem sitt krav på offerstatus.

Jeg etterlyste aktiviteter og var veldig klar på hva jeg mente. Tema som ble tatt opp på FORUM der nesten ingen hadde meninger og kommenterte, men bare leste.
Det forstod du tydeligvis ikke.

Du gremmes over folks feighet over å ytre seg om div i samfunnet og gir eks. på smitte i skolen....1000 i karantene osv.
Ser du ikke at DU er like feig selv? Du sier ingen ting om hva DU mener men bare gjengir saken fra media.

Du slår på skåka og mener merra når du signaliserer til meg og tema der jeg etterlyste høffelighet.
Er man uhøffelig om man har nick navn og ingen foto?
Mitt svar er NEI!
Du har ingen foto eller ditt navn på din profil.
Betrakter du deg selv som uhøffelig?

Jeg skal gi deg svar med min mening ang. ditt eks. fra Osloskolen.
Jeg mener at politikere og myndigheter bør stille samme krav til migranter som de gjør til alle oss andre,likebehandling.
Her kommer OFFERMENTALITETEN inn.
De som skal bo i Norge skal lære seg norsk språk og komme i jobb. De må kunne forsørge seg selv og forstå og gjøre seg forstått språklig. Det er å diskriminere folk å IKKE stille like krav til dem som alle oss andre.
Egne tiltak bør settes inn der smitten er stor uten å stenge ned hele landet.
Er du enig eller uenig Tuppelure?
Anonym
#3. Postet 14.03.2021 av Anonym
Meget bra, ELVI! (sorry, skrev først Tuppelure!)
Og godt skrevet!
Anonym
#4. Postet 14.03.2021 av Anonym
Hei Senior-man

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.
Mvh Elvi.
Hans sier: Våren er tid for å så drømmer og høste håp. Riktig god helg til alle!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen