Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Reise og fritid > Debatt

Anonym
Opprettet 21.03.2014 av Anonym.
Losbylinja
I dag har jeg gått tur langs Losbylinja, som tidligere var belagt med skinner. Her ble tømmeret fra Losby fraktet helt til Lørenskog bruk, hvor Icopal i dag ligger. På folkemunne blir veien kalt "Pensjonistløypa", da den er flittig brukt av seniorinnbyggerne i Lørenskog. På Losby ligger en besøksgård med noen dyr, hvor barn har begynt å feire bursdagene sine. Der pleier vi å kjøpe vafler og kaffe og kose oss i sola. Like ved ligger Losby Gods, som ble renovert for noen år siden og brukes som golf- og konferansehotell. Golfbanen er kjent som en av landets fineste, og den ligger nydelig til. Jeg har gått den noen ganger, men medlemsskap der er ikke for min lommebok.
Trond Granlund har sammen med Lørenskog Mannskor utgitt en CD i 2008 hvor melodien "Losbylinna" er med. Kan anbefales!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 21.03.2014 av Anonym
Høres hyggelig ut "latter"!
Jeg gikk av og til tur innover i Losbymarka dengang jeg bodde i Lørenskog.
Losby Gods er et ærverdig sted (hotell) - helt nydelig - jeg var der sammen med barna/barnebarna
og spiste lunsj der i sommer.

Vi gikk også til et sted som het Mariholtet.
Der var servering av mat og drikke - sommer som vinter...... det var dengang jeg gikk på ski!!!
Anonym
#2. Postet 21.03.2014 av Anonym
Tror jeg har vært der en gang jeg også, koselig sted!
Anonym
#3. Postet 21.03.2014 av Anonym
Ja, det er koselig der inne! Jeg har også vært på Mariholtet, Grethe, men er ikke der så ofte.

Morsomt at du også har vært på de kanter, Flodur!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen