Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 16.08.2013 av Anonym.
Hundreåringen
I hundre år har Allan Karlsson gjort verden usikker ved bare å være til.
Og nå er han løs igjen...

Etter et langt og begivenhetsrikt liv havner Allan Karlsson på gamlehjem, hvor han tror han snart skal ende sine dager. Problemet er bare at helsa nekter å svikte. En dag fyller han ubønnhørlig hundre år. Pomp og prakt, ordfører, lokalavis og bløtkake venter. Men Allan vil ikke vente med. Han klatrer ut gjennom vinduet.

Hundreåringen aom klatret ut gjennom vinduet og forsvan, handler om Allan Karlssons månedslange reise gjennin Sverige. En reise som kompliseres ved at han kommer på kant med både politi og en motorsykkelbande, som han desverre kom til å stjele en verdifull koffert fra. Men boken er også en reise gjennom det forferdelige 19000-tallet, den uendelige sorgløse Allan Karlssons livsreise.
Det viser seg at Allan Karlsson ikke bare har deltatt i, men også forårsaket flere av 19000-tallets atore begivenheter. Han har væ innblandet i utviklingen av atombomben, blitt god venn med formann Maos unge hustru og både planlagt og avverget attentat mot statsminister Winston Churchhill.

En sjarmerende, vittig og intelliget reise gjennom det forrige århundre. Les den og få dere en humoristisk opplevelse..

Forfatter.Jonas Jonasson

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.05.2016 av Anonym
Hei,
jeg likte også denne boken. Det skjer de mest utrolige ting, og man får seg mang en god latter.
har også sett filmen, med Robert Gustafsson i hovedrollen. Absolutt verdt å se. Gustafsson er i sitt ess.
Anonym
#2. Postet 05.04.2019 av Anonym
Den finnes også som lydbok.
Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen