Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 07.10.2013 av Anonym.
Begynnelsen på et farvel
" Spennende fortalt og en en viktig påminnelse"

Begynnelsen på et farvel ligger an til å bli 2012s svar på "Barnepiken"

Hayat Sah har vært bergatt av Mina lenge før han treffer henne:. Morens talentfulle venninne og rene legenden i familien. Når han får vite at mina skal flytte fra Pakistan og bo sammen med familien Shah i Amerika, blir Hayat henrykt. Hayats far derimot er mindre begeistret. Har er stadig på vakt mot fundemetalistene og liker ikke tanken på å få Minas brennende tro inn under sitt tak.
Det ingen forventer er at Hayat blir totalt forvandlet når Mina viser ham koranens skjønnhet. Minas virkelige magi kan være at Skah -huset blir et lykkelig hjem.
Men når en jødisk lege og familievenn får et godt øye til Mina, blir Hayats sjalusi forsyerket av omgivelsennes antesemittisme- og han handler med katastrofale følger for dem han er mest glad i.

begynnelsen på et farvel er et gnistrende skrevet, nyansert og emosjonelt kraftfullt blikk på samspillet mellom religion og det moderne livet.

Forfatteren Ayed Akthar vokste opp i den amerikanske Midtvesten. Og gjennom Hayet Sah viser han leserne på levende vis hvor sterke krefter unge menn og kvinner som vokser opp i USA utsettes for.

Rystende (:::) Det et fabelaktig godt gjort.
Boka anbefales på det varmeste av meg og håper noen her også tar seg til til å lese denne.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.10.2013 av Anonym
jaja
Anonym
#2. Postet 07.10.2013 av Anonym
Denne høres da veldig interessant ut. Vi trenger litteratur
som tar oss med inn i nye "gamle" problemstillinger vinklet
på nye måter. Bra disse forfatterne får mer og mer innpass.
Vi trenger kunnskapen som gies oss via de kanaler!!

Tusen takk for anbefalingen. Løp og lån til uken :)
Anonym
#3. Postet 08.10.2013 av Anonym
Hei Awen!
At du legger ut bokanmeldelser varmer en bokelskers hjerte. Helt klart en bok jeg vil lese! Selv er jeg akkurat ferdig med den siste boka til Herbjørg Wassmo, "Disse øyeblikk"!! Boka handler om en kvinne som bryter tabuer, gjør ting som hun egentlig ikke tør, og går sine egne veier. Anbefales!!!

Trultemor
Anonym
#4. Postet 08.10.2013 av Anonym
Hei Trultemor

jeg er bokelsker og lesehest av rang. Ser at det irriterer noen her, men det er sånn med det meste. Det er så mye bra litteratur og takk for anbegalingen din. Den skal jeg selvsagt lese.:).
Kom gjerne med noen tips du også.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen