Svar #3. Postet 26.01.2021 kl 12:52 av anonym.
Nå er vel det vel kanskje lite grunn til å stole verken på Raymond, regeringen og Folkehelseinstituttet angående C-19-viruset eller de muterte, enda mindre på norske main stream media som ikke evner å stille et eneste kritisk spørsmål. At muterte varienter naturlig vil være mer smittsom, er det grunn til å tro...men er det farligerere? C-19 var jo ikke farligere enn en sterk influensa, og dødeligheten ble ikke større enn normalt. Vi får aldri høre vitenskaplige belegg for at det muterte er farligere, det er merkelig. Norske politikere og helsetopper bruker ord som "vi TROR" eller " vi FRYKTER"...altså vet de ikke...og denne "troen"/"frykten" blir da grunnlag for alle deres vedtak med begrunnelsen at "vi må være føre var"...ikke særlig realistisk og vitenskaplig fundert, spør du meg...og konsekvensene kan bli fatale for hele samfunnet.
I tillegg vet vi jo at testingen er mye større enn før, da er det vel naturlig at smitten også øker? Man trenger vel ikke være professor for å forstå det?
Da C-19 herjet var det politiske målet å verne de eldre og eldre-/omsorgshjem ble avstengt. Dette målet har gradvis og nesten umerkbart endret seg for norske myndigheter...nå er retorikken at en skal "bekjempe viruset", og nå må til og med friske nærmest settes i karantene ved full lock down med alvorlige økonomiske følger for mange og for næringslivet. Underlig, spør du meg.
Og når alt stenges ned, åpner polet!
I utlandet er det enkelte steder store protester, det hører vi ikke noe om i MSM (main stream media), heller ikke hva fremstående utenlandske fagfolk skriver. Det er også undelig, spør du meg.