Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 22.01.2021 av Anonym.
Problemer med muterte varianter av viruset
Er visst ganske usikkert at vaksninen virker på disse. Derfor er en maske visstnok under utvikling nå!

Kanskje vi må gå med romdrakter til slutt !

Svar på innlegg

Fiona
#1. Postet 25.01.2021 av Fiona
Munnbind av tøy funger ikke, men rommaske funger den?
Anonym
#2. Postet 26.01.2021 av Anonym
Norske myndigheter stenger ned landet etter utbruddet av den muterte britiske coronavarianten i Nordre Follo. Raymond Johansen sa på TV 2 mandag kveld at det muterte viruset var 50-70 ganger så smittsomt.

Jo, Johansen sier at det muterte viruset et 50-70 ganger så smittsomt som de opprinnelige variantene som har sirkulert. Men dette er en aldeles vill overdrivelse. De reelle tallene som er oppgitt fra England er at viruset et opptil 70 prosent mer smittsomt. Dette er også viderebrakt av Folkehelseinstituttet.

Det er mulig Johansen bare forsnakket seg, eller at matematikk og prosentregning ikke er hans sterke side. Men at heller ikke TV 2 fanger det opp og opplyser sine seere om at dette var feil, er minst like problematisk. Hvis noe er 70 prosent mer smittsomt, er det 1,7 ganger så smittsomt som det opprinnelige. Vennlig hilsen miaculpa
Anonym
#3. Postet 26.01.2021 av Anonym
Nå er vel det vel kanskje lite grunn til å stole verken på Raymond, regeringen og Folkehelseinstituttet angående C-19-viruset eller de muterte, enda mindre på norske main stream media som ikke evner å stille et eneste kritisk spørsmål. At muterte varienter naturlig vil være mer smittsom, er det grunn til å tro...men er det farligerere? C-19 var jo ikke farligere enn en sterk influensa, og dødeligheten ble ikke større enn normalt. Vi får aldri høre vitenskaplige belegg for at det muterte er farligere, det er merkelig. Norske politikere og helsetopper bruker ord som "vi TROR" eller " vi FRYKTER"...altså vet de ikke...og denne "troen"/"frykten" blir da grunnlag for alle deres vedtak med begrunnelsen at "vi må være føre var"...ikke særlig realistisk og vitenskaplig fundert, spør du meg...og konsekvensene kan bli fatale for hele samfunnet.

I tillegg vet vi jo at testingen er mye større enn før, da er det vel naturlig at smitten også øker? Man trenger vel ikke være professor for å forstå det?

Da C-19 herjet var det politiske målet å verne de eldre og eldre-/omsorgshjem ble avstengt. Dette målet har gradvis og nesten umerkbart endret seg for norske myndigheter...nå er retorikken at en skal "bekjempe viruset", og nå må til og med friske nærmest settes i karantene ved full lock down med alvorlige økonomiske følger for mange og for næringslivet. Underlig, spør du meg.
Og når alt stenges ned, åpner polet!

I utlandet er det enkelte steder store protester, det hører vi ikke noe om i MSM (main stream media), heller ikke hva fremstående utenlandske fagfolk skriver. Det er også undelig, spør du meg.
Anonym
#4. Postet 26.01.2021 av Anonym
Til seniorman: Her er vi visst på bølgelengde. Du har så rett så rett! Og skulle vi turde å være enda mer politisk ukorrekt så kanskje vi får Ola og Kari til å våkne! Selv var jeg så tydelig i mars i fjor at jeg påsto at dette er styrt som propaganda. Jeg ba saueflokken å skru av Nrk/Dagsrevyen. Eller hva med TV2 i dette tilfellet??
Anonym
#5. Postet 26.01.2021 av Anonym
Til seniorman: Her er vi visst på bølgelengde. Du har så rett så rett! Og skulle vi turde å være enda mer politisk ukorrekt så kanskje vi får Ola og Kari til å våkne! Selv var jeg så tydelig i mars i fjor at jeg påsto at dette er styrt som propaganda. Jeg ba saueflokken å skru av Nrk/Dagsrevyen. Eller hva med TV2 i dette tilfellet??
Så sant som det er sagt! - Miaculpa - eller rettere sagt, skrevet!

"Sauer er ALLRIGHTE dyr", de går i flokk, og de ser ser seg aldri tilbake, går bare rett frem og tror gresset er grønnere lenger fremme eller på andre siden... og de lager ikke en lyd når de blir "fanget" og "kneblet" for å la seg klippe...det er bare det at ingen av oss er sauer, vi må både se oss tilbake (historisk) og gi lyd fra oss når noen vil ha oss inn i konformitet, gå i flokk og bli "politisk korrekte". Hadde sauer vært "AllRights"-dyr ville jeg kanskje syntes det var OK å være sau...ha ha.

Nyheter på Main Stream Media, enten det er på TV, i papirformat eller på nett, ser jeg ikke mer på...TV2 er nesten verre enn NRK. Det verste er at vi må betale for det over skatteseddelen...det sørget jo hun som ville ha seg fersk gulrot i åkeren for!

Snart blir det vel portforbud også?

Kankje må det (på fint:) et politisk paradigmeskifte til?
Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen