Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 31.01.2021 av Anonym.
Kjenner du en psykopat?

Kjenner du en psykopat?

Å vite hva en psykopat representerer er alfa og omega for hvordan du skal reagere om du møter på en. Du bør lære deg å kjenne lusa på gangen som det heter. Disse menneskene finnes i ditt nærmiljø; som et familiemedlem, som nabo, som arbeidskollega; på seniordate (?); i alle grupper i samfunnet. De mest kjente trekkene er manipulering, kontroll og manglende empati. De viktigste trekkene som er lettest å kjenne igjen. Disse sies å være farlige medmennesker som kan ødelegge livet ditt om du ikke passer på. Det eneste språket de kan relatere seg til er «maktspråket». Det betyr at om du plages f eks av en nabo så bør du sette ned foten. Noe som i praksis betyr at du gir ham/henne igjen med samme medisin. Ja, det blir en krig og du bør komme deg vekk så fort du kan. Forfatter og psykolog Alf Dahl har skrevet om dette i boka: Sjarmør og tyrann. En annen bok som kom ut i 2006 er boka til dr Lisbeth Brudal: Psykopat? Hun hevder der, i 2006 at det i Norge finnes mer enn 100.000 psykopater. Mia

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 31.01.2021 av Anonym
Skeptisk?
Anonym
#2. Postet 31.01.2021 av Anonym
Litt av et tema. Har jo truffet kvinner som har hatt et forhold til en gal mann. Mulig at gale menn utstråler noe spennende. Vi mennesker har ofte en gal side. Eller en undertrykt side. Å komme ut av kontroll er jo skremmende. Overreagere. Jeg er ikke belest på det jeg skriver om, og beveger meg litt ut av temaet. Tenker at livet er nyansert.
Anonym
#3. Postet 31.01.2021 av Anonym
Det er et viktig tema,men kan vi ikke diskutere noe hyggeligere som f.eks. hva vi kan gjøre for å ha det hyggeligere i våre liv
Anonym
#4. Postet 31.01.2021 av Anonym
Men kjære musikkglad. Har du ikke lært noe av livet, du drar jo på åra? Du må være åpen for å lære! Psykopater er ikke trivelige medmennesker. Jeg har skrevet mye om dem, (ja jeg er skribent) og er ikke ute etter å fare med sludder og vås. Jeg kjenner lusa på gangen. Og om du ønsker unngå ubehageligheter i livet så er det ikke særlig lurt å feie alt det som ikke er "hyggelig" under teppet. Hva foreslår du vi skal snakke om, da?
Anonym
#5. Postet 31.01.2021 av Anonym
Jeg feier absolutt ingenting under teppet,er for jordnær til det,men synes det er så mye negativt rundt oss for tiden så derfor etterlyser jeg en hyggeligere kommunikasjon. Jeg kan ikke "legge lista" over hva vi skal diskutere,men det finnes hyggeligere "saker" å ta opp
Anonym
#6. Postet 31.01.2021 av Anonym
Jeg kan ikke "legge lista" over hva vi skal diskutere,men det finnes hyggeligere "saker" å ta opp

Du snakker med flere tunger. Du unnlater å legge lista, men vil helst bestemme allikevel ;)
Anonym
#7. Postet 31.01.2021 av Anonym
Det er det jo du som gjør, "her skal det diskuteres om alt det negative" virker det som. En blir glad om en fokuserer på lysglimt og positive ting. Det negative "trekker ned "er min erfaring. Jeg kan ikke bestemme hva SD medlemmer skal ta opp om de ønsker det da,men se nå litt lyst på livet er du en kverulant??
Anonym
#8. Postet 31.01.2021 av Anonym
er du en kverulant??

Noe som provoserer er mennesker som når de ikke har noe vettugt å si, de ender uten unntak på defensiven. Altså om JEG ikke hører til "de god-troende" så må jeg jo være en kverulant. I USA er nå Biden ekstremt opptatt av "å ta Trumps tilhengere"; som er rundt 78 millioner. Han er ute etter å arrestere så mange som mulig. Folk mister jobben sin. Så disse 78 millionene amerikanere de er "kverulanter"? Ja unskyld meg musikkglad - du fremstår som enfoldig.
Anonym
#9. Postet 31.01.2021 av Anonym
..... "her skal det diskuteres om alt det negative" virker det som. En blir glad om en fokuserer på lysglimt og positive ting. Det negative "trekker ned "er min erfaring. Jeg kan ikke bestemme hva SD medlemmer skal ta opp om de ønsker det da,men se nå litt lyst på livet er du en kverulant??
!

Kanskje skriver hun at du også har flere profiler på SD...
Anonym
#10. Postet 04.02.2021 av Anonym
Er jeg helt på jordet eller bare en negativ kranglefant?

For det første har jeg et negavit forhold til anonyme innlegg uansett hvor saklige de er.

For det andre har jeg lite forståelse for hvorfor man ikke kan forholde seg til det temaet som trådleder tar opp på en positiv måte. Man kan vær enig eller uenig, men holde seg til temaet.
Litt utenfor "kartet", men greit nok å bringe Trump inn, selv om han antagelig er narsissist, ikke psykopat. Men tilhengerene hans og Biden? Hva har Bidens politikk med saken å gjøre?

For det tredje misliker jeg personangrep. Det må da være mulig å være uenige om sak uten å trekke personlige egenskaper inn.

Bortsett fra alt jeg er negativ til må jeg få si meg enig med trådstarter. Det er viktig å kjenne igjen psykopatiske trekk slik at man kan komme seg unna i tide, hvis mulig.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen