Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 15.02.2021 av Anonym.
Lite aktivitet
Jeg har vært her inne ca 5 mnd. I løpet av den tiden har jeg truffet 5 hyggelige personer, men det var av ulike grunner ikke full klaff. Sånt hender, og det må en regne med.
Ellers har det vært uhyre lite spennende. Jeg har noen ganger mailet med menn som har tatt initiativ til treff, for deretter å kutte med total taushet. Dette er respektløst. Alle fortjener et svar. Og hvorfor ta initiativ til treff når en ikke har som hensikt å følge opp?
Når jeg leser innlegg på forumet, ser jeg at lignende frustrasjon har vært aktuell i årevis! Det er nesten alltid kvinner som klager over slik oppførsel. Fra menn kommer det noen sure bemerkninger av og til.
For litt siden bestemte jeg meg for et avsluttende trekk. Jeg sendte venneforespørsel (personlig skrevet) til 15(!) menn i passende alder og bosted. Jeg fikk ikke et eneste svar, heller ikke ferdig laget "høflig avslag".
Fra mitt ståsted ser det ut til at kvinner er her inne for å finne en venn, mens de fleste menn er her for å "se på og glise og le av oss". Jeg presiserer at det ser slik ut fra mitt ståsted. Tar jeg feil, så må dere endelig melde fra. Det setter jeg pris på, noe andre kvinner kanskje også gjør (?).
Jeg melder meg nok ut etter først å ha sett responsen på innlegget mitt.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.02.2021 av Anonym
Jeg har vært så heldig å truffet deg. Veldig søt, og sjarmerende. Både coronaen, og avstand har gjort det vanskelig. Sikkert flere faktorer også. Vi menn er i utgangspunktet den overtallige parten på disse stedene. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen. Hilsen Lars
Anonym
#2. Postet 15.02.2021 av Anonym
Hei! Trist å høre at du har truffet useriøse menn. Men slik er det nok på de fleste datingsider. Vi menn opplever også slikt (hvis det er noen trøst).

Jeg synes ikke det er så rart at du ikke fikk noen respons på dine venneforespørsler. Jeg vil nok anbefale deg å sende noen ord i stedet. Venner er noe man eventuelt blir etter å ha utvekslet brev/mail og truffet hverandre og blitt kjent med hverandre. Men å spørre totalt ukjente mennesker om å bli «min venn» for deretter å skilte med dette i profilen, synes jeg blir litt tøysete. Jeg styrer i hvert fall unna de som har en rad med «venner» på profilen sin.

Anonym
#3. Postet 15.02.2021 av Anonym
Jeg skrev som nevnt en litt mere personlig henvendelse enn bare å klikke på "venneforespørsel". Jeg synes ikke noe om å skrive masse om meg selv i aller første henvendelse. Det er da mest naturlig å "lodde stemningen" først. Synes ikke du det? Og hvordan har så du tenkt å finne venner her inne om du ikke starter med en mail?? Jeg opplever vel ditt svar som en viss bekreftelse. Her er omtrentlig gjengivelse av mine 15 henvendelser:"Hei. Jeg synes profilen din ser fin ut. Skal vi maile litt og se hva vi finner ut av etter hvert?" (Øvrig kortfattet og foreløpig info kommer jo fram i profilen min)
Anonym
#4. Postet 17.02.2021 av Anonym
Anonym
#5. Postet 17.02.2021 av Anonym
Hei!
Vi er nok flere som opplever det samme som deg, jeg får beskjed om at noen har likt min profil og dersom jeg også synes vedkommendes profil ser tiltalende ut sender jeg gjerne en melding med spørsmål om vi skal finne ut litt mer om hverandre. Sjelden får jeg svar tilbake og da lurer jeg på hvorfor de har likt min profil. Jeg tror at din oppfatning av at menn er useriøse og uhøflige beror på at du henvender deg hovedsaklig til menn regner jeg med. Jeg kan forsikre om at det er mange uhøflige damer også der ute. Stå på og overse de som fremstår som uhøflige og ignorante personer, de vil vi ikke ha uansett!
Jeg lurer litt på om dette med "liker" er noe som kommer fra Facebook der man nesten er forpliktet til å gi "likes" om man liker innlegget eller ei?
Anonym
#6. Postet 18.02.2021 av Anonym
Ja, dette med liker, kommer kanskje fra Facebook. Jeg for min del oppfatter ikke et "liker din profil" som anmodning om kontakt, men bare en liten tilbakemelding.
Tja, kanskje damer er like ille? Det jeg har lagt merke til, er alle klagene fra damer i Forum. Jeg har ikke sett mange frustrerte utsagn fra menn. Men når damene klager, kommer det av og til svar fra menn, og de er som regel temmelig sure:(
Jeg lurer stadig mere på hva folk gjør her inne - i takt med at min optimisme minker.
Anonym
#7. Postet 24.02.2021 av Anonym
Hei. Jeg deler dessverre mye av dine tanker om hva gjør menn her inne. Og hva er målet deres når de tar kontakt. Jeg tror jo selv at jeg har vært tydelig på at jeg ønsker å treffe noen som jeg kan bli kjent med som menneske. Men hva skjer?
Deres agenda viser seg å være noe annet enn de sier, lite interesse for meg som menneske. Målet er tydeligvis kun sex. Og i disse koronatider pr telefon.

Jeg liker ikke å bli lurt.
Og jeg lurer også apå om seniordate er stedet for menn med psykiske problemer.
Anonym
#8. Postet 24.02.2021 av Anonym
Hei mynte??
Jeg tenker at på et nettsted som dette treffer man mange forskjellige mennesker. Man må bare overse useriøse og frekke individer,kanskje blokkere om de blir plagsom.
Jeg har fått forespørsel om å bli elskerinne b.l.a til en yngre mann som t.o.m. er gift. Selv om jeg søker etter VENNER av begge kjønn.

Tok meg tid til å sende svar og skrev til han hva jeg mente.
Fikk faktisk et svar tilbake der han ba om unnskyldning for sin frekkhet.
Jeg tror at ikke alle skiller mellom kjæreste og vennskap. Selv om vennskap også kan utvikle seg til noe mere....

Mvh Elvi??
Anonym
#9. Postet 24.02.2021 av Anonym
Ja her inne er det mye rart og mange ulike forslag velger å ignorere de. Gjentar som en person skrev her tidligere, noen bruker denne datesiden som en "hjemme alene fest" bli voksne for fa........dette er en seniordateside!!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen