Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 21.02.2021 av Anonym.
Anonym og selvfølgelig uten bilde
Når jeg går inn og leser et innlegg er det ofte anonyme kommentarer.
Tidligere leste jeg dem, men (selvfølgelig finnes det unntak), de er enten bare negative, usaklige eller så "rotete" at jeg mistenket at den som skrev var langt fra edru. Enkelte ganger fikk jeg følelsen av at det var samme person som skrev flere anonyme innlegg.
Nå velger jeg å overse dem. Det er jo nesten aldri noe som er bryderiet verd å lese likevel.

Er det andre som har samme syn på anonyme kommentare eller er det bare jeg som er sær?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 21.02.2021 av Anonym
Må rette opp ditt svar om anonyme. Tidligere medlemmer som ikke er aktive her lenger blir anonyme i innleggene her. Innleggene deres blir stående en tid etterpå derfor står det anonyme.
Anonym
#2. Postet 21.02.2021 av Anonym
Hei
Men det er jo også ferske innlegg som er anonyme. De har vel ikke lyst til å røpe profilen sin, da. Vi kan jo saktens spørre oss hvorfor. En kan undre seg over mye her inne.
Anonym
#3. Postet 21.02.2021 av Anonym
Men da er de ikke betalende medlemmer.
Anonym
#4. Postet 21.02.2021 av Anonym
Hmmm. Det høres rart ut at man kan være aktiv her inne uten å betale, spesielt med tanke på den lave prisen det er her i forhold til tilsvarende nettsteder.
Men da har jeg i det minste fått forklaring på noe.
Eneste som gjenstår er en forklaring på hvorfor disse innleggene ofte er negative, usaklige og "rotete" mens de aller fleste som har bilde og et profilnavn er saklige.
Det er enkelt å legge ut bilde der man ikke er gjenkjennelig og profilnavnet har oftest ikke likhet med eget navn, så hvorfor ikke gjøre det?
Anonym
#5. Postet 22.02.2021 av Anonym
Hei lenel
Jeg er ikke enig med deg der du mener at alle uten bilder er useriøse. Jeg har ikke bilde på min profil men velger å tro at jeg er like mye seriøs som deg.
Du skriver at man kan legge ut bilde der man er UGJENKJENNELIG....
Hva er vitsen med det? Trodde den som la ut et foto av seg ville vise hvordan man så ut?
Om ikke kan man som meg la være å legge ut bilde,da slipper man å villede noen.
Mvh Elvi
Anonym
#6. Postet 23.02.2021 av Anonym
Hei Elvi.
Nei, jeg mener selvfølgelig ikke at alle som velger å ha en profil uten bilde er useriøse. Det er et valg man tar av personlige grunner.
Jeg har forståelse for at noen ikke ønsker å bli gjenkjent og det er helt greit så lenge kommentarene er saklige. Det er de som bare kommer med negative, usaklige og "skrevet i fylla" kommentarer jeg er lei av.

Det jeg lurte på er om det er flere enn meg som er så lei det at de dropper å lese innlegg fra anonyme. Det er godt mulig jeg burde valgt en mer presis overskrift.

Og med bilder der man ikke kan gjenkjennes mener jeg at bildet er tatt på avstand eller man har bilde av noe som sier noe om personens interesser i stedet for bildet av personen. At f.eks. en som lever og ånder for motorsport har bilde av sykkelen sin, en som kjører hundespann har bilde av hund(ene) osv. Jeg overveide faktisk å ta bilde av et strikketøy liggende på kapp/gjærsagen i stedet for å bruke det dårlige profilbildet.
Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen