Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 17.03.2021 av Anonym.
Trusler?
Ser på nett i dag at koronaminister Høie sier at det kan få konsekvenser for de som nekter å ta vaksine! Er retten til å bestemme over egen kropp kanskje en saga blott snart?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.03.2021 av Anonym
Jeg tenker slik at hvis jeg nekter å vaksinere meg, risikerer jeg å smitte mine medmennesker med en livsfarlig sykdom. Tar jeg vaksinen, er ikke denne risikoen helt eliminert, men jeg har i alle fall gjort det jeg kunne for å unngå det. Å vite at jeg kanskje har påført et annet menneske lidelse og død når jeg kunne ha minimert muligheten for det, ville være en tung bør å bære resten av livet.
Anonym
#2. Postet 18.03.2021 av Anonym
Til Senior-mann.
Det du tar opp her er et viktig tema.
Friheten til å bestemme selv over egen kropp vil myndighetene ta fra oss.
Jeg synes det er veldig alvorlig når STATEN vil bestemme over hvilken vaksiner den enkelte av oss MÅ ta for å få like rettigheter til å bevege oss fritt på lik linje som de vaksinerte.

Hva sier menneskerettighetene om dette?

Min mening er at politikerne både i regjering og i opposisjon har gått alt for langt i håndteringen av Kinaviruset.
Dødstallene er mye høyere de foregående år enn hva det er dette året.

Hvor mange som dør MED korona enn AV korona vet vi heller ikke.

Hvor er de kritiske røstene i media?
Selvsagt ingen kritiske spørsmål der fordi MSM er kjøpt og betalt.

Om vaksinepass gjennomføres og blir tatt i bruk blir de ikke-vaksinerte diskriminert. Da er det en LØGN myndighetene kommet med når dem sier vaksinering er FRIVILLIG.
Anonym
#3. Postet 18.03.2021 av Anonym
Til Vannmannen.

Jeg tenker slik at hvis jeg nekter å vaksinere meg, risikerer jeg å smitte mine medmennesker med en livsfarlig sykdom. Tar jeg vaksinen, er ikke denne risikoen helt eliminert, men jeg har i alle fall gjort det jeg kunne for å unngå det. Å vite at jeg kanskje har påført et annet menneske lidelse og død når jeg kunne ha minimert muligheten for det, ville være en tung bør å bære resten av livet.
Skal ikke vaksinen hindre smittet og død da? Stemmer det ER det ikke smitte livsfarlig for de vaksinerte.
Hva er vitsen med vaksinen om den ikke hindrer det som fagpersoner sier og lover?

Slik jeg ser det om vi skal TRO de som blir kunngjort fra fagpersoner,så er vel den største risiko og fare for meg selv om jeg ikke vaksinerer meg.
De påstår at vaksinen hindrer at du blir ALVORLIG syk eller DØR av viruset.
De fleste som har fått påvist smitte vet ikke engang at de er syk.
Anonym
#4. Postet 18.03.2021 av Anonym
Statistisk Sentralbyrås helseregnskap for 2020 viser nå at det faktisk har vært FÆRRE innlagte pasienter ved norske sykehus enn det som er normalt!
Utgiftene utgjorde knapt 72000 kr pr innbygger i 2020, noe som er mere enn året før, men gjenommsnittsveksten de ti siste årene er på 2500 kr.
Det er lønnskostnadene som er den største utgiften i helsesektoren - og lavere lønnsvekst trakk ned utgiftsveksten i fjor. Helseregnskapet viser derfor at antall pasientinnleggelser har gått ned UNDER KORONAEPEIDEMIEN! Og en regnskapsoversikt fra SSB kan ikke lyve.

Dette skulle kanskje være i strid med de opplysninger, inntrykk og krisemaksismering vi får fra emisærene i MSM (MainStreamMedia), om overfylte sykehus og sprengt kapasistet, så nå må vi ta felles ansvar og løfte i flokk så flere ikke dør, og hvor Erna roser folkets innsats?

Skal vi tro alt som blir fortalt oss? Eller skal vi få tenke selv, bare vi ikke tenker høyt?

Aleneboede i områder med høy smitte får nå ikke reise hjem i påska.

Er det slik vi vil ha det?
Anonym
#5. Postet 18.03.2021 av Anonym
Det er så mange sider rundt vaksinering, og den blir mer komplisert ettersom.
De fleste ønsker seg bare normale tilstander.
Anonym
#6. Postet 18.03.2021 av Anonym
Det er veldig viktig å tenke selv og IKKE sluke alt rått som kommer fra regjering,politikere,MSM osv.
Mye av det som blir innført nå strider mot MENNESKERETTIGHETER og SMITTEVERNSLOVEN.
Politikerne lytter ikke alltid etter hva flere leger og fagfolk innen smittevern sier.
Regjeringen tar egne valg som ikke er forankret i lov om smittevern,det har vi fått bekreftet flere ganger.
Anonym
#7. Postet 18.03.2021 av Anonym
Det er så mye informasjon vi får, og graver man, er det enda flere teorier. En vaksine skal jo hjelpe noe. Det viktigste er kanskje troa. At vi kan leve normalt igjen.
Anonym
#8. Postet 19.03.2021 av Anonym
Du bestemmer selv om du vil vaksineres eller ikke og så er det reglene i det landet du vil reise til som avgjør om du får komme eller ikke. Høie har ingen ting med det å gjøre.
Noen land vil sikkert kreve vaksine, alternativt at du må i karantene ved ankomst.

Norske myndigheter bestemmer, ut fra anbefalinger fra folkehelseinstituttet, reglene for oss som bor i Norge og for de som vil komme hit.
Du får det til å høres ut som om Høie er diktator. Han er ikke det og følgelig er han ikke alene om å ta avgjørelser om hva som bør gjøres her.
Hadde vi gjort som i Sverige ville vi antagelig hatt samme antall døde i forhold til innbyggertall som de har. Det er takket være nedstenging at vi faktisk har klart oss utrolig bra. Vi har til og med sluppet dødsfallene som normalt følger med vanlig influensa.

Vi kunne ha vaksinert flere hvis vi hadde brukt alt vi får av vaksine med èn gang i stedet for å holde tilbake slik at vi er sikre på å ha det vi trenger til dose to. Jeg er glad for at det blir tatt høyde for at leveranser er/kan være forsinket. Regner med at det ville blitt litt av et ramaskrik hvis folk ikke hadde fått dose to til riktig tid.
Anonym
#9. Postet 19.03.2021 av Anonym
Du bestemmer selv om du vil vaksineres eller ikke
Desverre tror jeg det ikke gjelder alle. Nekter enkelte yrkesgrupper står de nok i fare for å miste jobben, så kanskje "trusselen" fra Høie allerede er en realitet, for noen?
Anonym
#10. Postet 19.03.2021 av Anonym
Hvis noen mister jobben fordi de ikke vil vaksinere seg er det arbeidsgivers avgjørelse, ikke Høies.
Regjeringen har ikke lagt ned arbeidsforbud for de som velger bort vaksinen, ikke engang for helsepersonell.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen