Ja, forfatteren av boken undertsreker jo at det er mye bra i eldreomsorgen også, heldigvis. Og de ansatte gjør uten tvil en fantastisk jobb, enten det er bra eller dårlig. Men vi må ikke underslå at slik er det ikke over alt, selv om det tilsynelatende kan se slik ut.
Erna har jo stort sett, etter hun innførte stoppeklokke-metoden, ikke gjort annet enn å skylde på at sykepleiere har for dårlig utdannelse, ikke minst når det gjelder mat, og har mast om etterutdanning all sin dag. Men skulle tro alle vet hvordan man skal gi de eldre mat, spesielt når maten kommer ferdig laget til sykehjemmene. Så tror ikke noen trenger etterutdannelse til det.
Det er jo også mange pårørende som er fortvilt, det har jo kommet frem i media.
Dessverre blir man idag ikke hørt uten man roper høyt.
Til senior-mann.
Takk for at du her tar opp et veldig viktig tema.
Et tema politikere og myndigheter ikke liker å røre så mye ved.
Selv har jeg over 40 år fartstid innen helsesektoren,så jeg kjenner til det meste av det som nevnes her ut fra den boken du refererer til.
Gjennom media har vi noen ganger fått innblikk i tragedier fra syke og aldershjem ol.
Eldre som ligger i timesvis i egen avføring. Eldre/ syke som sulter ihjel osv.....lista ER lang.
Jeg er helt enig at det er SKAMMELIG at et av verdens rikeste land,Norge behandler sine eldre på en slik simpel og grufull måte.
Jeg vil også påstå at flere som jobber innen helse ALDRI skulle jobbet med mennesker!
Mange ufaglærte blir satt inn for å pleie svært syke personer,noe som er veldig uansvarlig.
Tror jeg stopper her ellers så blir det nesten en avhandling om tema.
Erna Solberg er globalist og tenker ikke så mye på hva som skjer i Norge verken på den ene eller andre måten. Hennes mål er egen karriere og maktposisjon utenfor Norge.
Hun følger samme maktens vei mange før henne også har gjort!