Venninna sier: Det er vår og utevær :) riktignok fortsatt litt surt, men fortsatt hele den lyse fine tia foran oss ??
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 28.03.2021 av Anonym.
Utseendet betyr ingen ting.
Jeg hører til stadighet utsagnet;utseendet betyr ingen ting,det er det indre som teller. Beklager,det tror jeg faktisk ikke på. For at jeg skal finne dette "indre" som er så viktig,må jeg absolutt like det ytre først. For meg er det med menn som med mat,jeg "spiser" med øynene også. Nå er det jo heldigvis sånn at det som er tiltrekkende for noen er uinteressant for andre. Det er min uærbødige påstand at dette med at utseendet ikke betyr noe er en tom frase som mange bruker for å forsøke å lage et inntrykk av at de ikke er overfladiske. For meg blir det tvert imot,jeg ser på det som løgn og tullball.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 29.03.2021 av Anonym
Jeg tror de mener at de liker mange typer, sånn at man kan bli tiltrukket av den andre om den er slank, fyldig, blond, mørk, rød osv. utseende betyr sikkert mye for alle, men vanskelig å si at jeg liker de bare sånn og sånn
Anonym
#2. Postet 29.03.2021 av Anonym
Hei Maggie.
Det hele går ut på hva man legger i utrykket: utseendet betyr ingen ting.
Jeg mener også at vi alle tiltrekkes av noe som ser fint ut,noe vi liker osv....
En rett eller et kakestykke kan se fristende og lekkert ut,men trenger ikke smake godt....dvs du vil ikke spise mere av det for du liker det ikke,det smakte ufyselig.

Relaterer vi det til mennesker tror jeg det menes at vi kan treffe et menneske som tiltaler oss på alle måter,men når vi blir kjent med personen oppdager vi sider vi ikke liker eller kan godta.
Hvor mange hører vi om som har blitt fanget i garnet til psykopater.....

Men at utseende betyr noe for de aller fleste når man velger en partner,kjæreste ol.....JA,der er jeg enig!
Anonym
#3. Postet 29.03.2021 av Anonym
Dette tråden like seriøs som å lese "Kvinner & Klær"!....hvor menn blir som "mat"("meat") og "kakestykker"!

Rene "Me(at) Too"...eller "Meat Oo(hh)!" - kampanjen
Anonym
#4. Postet 29.03.2021 av Anonym
Hva du synes er seriøst senior man og hva jeg synes er seriøst er vel ikke det samme,akkurat som synet på hva ytseendet betyr og ikke betyr. For å si det sånn,mange av dine uttalelser her på forumet synes ikke jeg er spesielt seriøse. Men nå er ikke denne tråden om seriøsitet,men om utseendet betyr noe eller ei.
Anonym
#5. Postet 29.03.2021 av Anonym
Ja om jeg er et stykke verdens beste, eller en gammal gryterett er opptil motparten å bestemme. Får håpe at smaken ikke er så ille uansett.
Anonym
#6. Postet 29.03.2021 av Anonym
Hva du synes er seriøst senior man og hva jeg synes er seriøst er vel ikke det samme
!

Helt enig!
Anonym
#7. Postet 29.03.2021 av Anonym
Til Senior-mann.
Jeg skriver generelt om personer og nevner ikke menn (kjønn) slik du påstår.
Ikke tillegg meg DINE egne meninger og tanker.
Men du er kanskje så firkantet at du ikke oppfatter hva jeg mente med min sammenligning
Anonym
#8. Postet 29.03.2021 av Anonym
Ja om jeg er et stykke verdens beste, eller en gammal gryterett er opptil motparten å bestemme. Får håpe at smaken ikke er så ille uansett.
Kjøtt smaker da best når det er skikkelig mørt! Helst så mørt at det formelig smelter på tunga!
Anonym
#9. Postet 29.03.2021 av Anonym
Enig med Maggie når det gjelder seniorman! Hold deg til saken når du (seniorman ) svarer. Synes du kommer med mye tøv, er det for å kverulere? Skriv gjerne her inne,men når du er klar i hodet!!
Anonym
#10. Postet 29.03.2021 av Anonym
AMetaforer er ord, språklige uttrykk eller ulike former for billedspråk som brukes med overført betydning. Det vil si at en skriver eller snakker om én ting for å uttrykke en annen ting. En metafor er en sammenligning der sammenligningsordet ikke er med.

Legger denne her da jeg forstår at ikke alle vet hva METAFORER ER!
Bare å Google så finner man frem
Venninna sier: Det er vår og utevær :) riktignok fortsatt litt surt, men fortsatt hele den lyse fine tia foran oss ??
Skriv Skriv her Skriv i megafonen