Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 29.03.2021 av Anonym.
Kvinner kan si hva de vil om menn
Til alle seriøse kvinner på SD:

Hadde vi tillatt at menn snakket om kvinner i offentlighet på samme måte som kvinner gjør om menn?

"Når jeg treffer em mann som praktiserer samtykke, finner klitten og i tillegg er emosjonlet tilgjengelig, er jeg villig til å ofre sjelen min for ham," skriver influenser Chrisina Frass i NRK-kronikken, og lister opp menns udugelighet på en rekke områder: Fra dårlige ferdigheter i senga til svake emosjonelle evner.

Programleder i podkasten "Hun vs. han" og journalist Kjerst Westeng, skrev et meget godt tilsvar i KK på Fraas kronikk. Tematikken er uansett et opplagt tema for "Hun vs. han"-duoen, som mener det er på tide å diskutere den offentlige sjargongen som tillates når menn skal beskrives i avisa. For kunne man snakke om kvinner på samme måte?

"Det hadde blitt et voldsomt bråk om en mann skrev kronikk om hvor dårlig kvinner er til å gi blowjobs," sier Kjertsi Westeng. Hun får støtte fra medprogramleder Adrian Møller Haugen, som mener menn knapt kan forsvare seg selv når kritikken av eget kjønn hagler, da alt vil bli tolket som "du er en kvinnehater".

http://www.nettavisen.no/livsstil/kvinner-kan-si-hva-de-vil-om-menn/s/12-95-3424107355

Hilsen "en som ikke er klar i hodet"

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 29.03.2021 av Anonym
Christina Fraas var en sjarmerende ung jente. Språket blir drøyere uten at de mener så mye med det. De unge ønsker alltid å sjokkere, og nrk tror at seksualundervisning er seriøst.
Anonym
#2. Postet 29.03.2021 av Anonym
Du svarer som en vis mann, spør du meg, men mange menn lar seg nok provosere.
Anonym
#3. Postet 29.03.2021 av Anonym
Nå er det visst nok en mann her på SD som skal ha "glemt hva høflighet er", visst nok skal være intelligent og klok også (må være litt av en kar!), "men kjønner at kloke kan slite psykisk", i tillegg får beksjed om bare å skrive på visse tråder her når han "er klar i hodet"...tenk om menn skulle omtalt kvinner slik? Da skulle det kanskje blitt bråk? Det er da bra han er så klok at ikke gjør det, og tar det hele med humor?

Kanskje det er fordi han har en viss alder, og mener det skal en ikke kimse av, for jo eldre en er, jo større er muligheten for at en har opplevd livet både på godt og vondt og forhåpentligvis har lært av egne feil også og fått litt livsvisdom...i så måte er alder ikke bare et tall, slik jeg ser det, men kan være en forutsetning for et godt forhold, selv om ikke alle mener det.

Men for all del, jeg sparker "ballen" videre....