Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 09.04.2021 av Anonym.
Kolesterol-medisiner....jeg blir mildt sagt opprørt og forbannet!
Sitter og undersøker litt om kolestrol-medsiner på internett, engelsk-språklige nettsider, på norsk finnes ikke noe. Bakgrunnen er kort fortalt at for over 20 år siden ble jeg proppet full med slike medisiner, og etter som årene har gått, har jeg fått mange bivirkninger som har forringet min livskvalitet kraftig. Jeg har møtt mange som har vært uhyre skeptiske til disse medisinene, og sykepleiere som har fortalt at leger ikke selv vil ta dem. Men vi nordmenn er ofte naive og tror alt vi blir fortalt både av leger og våre helsemyndigheter. Og nå er det vel knapt noen som har rett kolestrol-nivå! Helt utrolig! Og det skal visst skyldes feil livvstil, må legge om kost og trimme m.m. får vi høre da! Vi bør visst ha dårlig samvittighet også, slik vi har stelt oss!

Søker du på internett med f.eks. denne teksten: "Cholesterol medication is dangerous", eller "cholesterol medication is hersy (kjettersk)",.... vil du finne flere seriøse artikler, og filmer på youtube, om denne kjetterskapen, hvor det kommer fram at medisinene er langt farligere enn sykdommen selv! Og blant eldre folk er det vel nå knapt ikke noen som ikke tar slike medisiner. Og farmasi-industrien tjener grovt med penger!

I følge et par artikler jeg bare har sveipet så vidt innom nå, så forklares det med at det hele startet da forskere klarte å måle kolestrolinnholdet i blodet. Kort fortalt så lager de da en "mal" eller "tabell" for hva som er "normalt" kolestrolnivå. Dermed begynte målingen for fullt i helsevesenet, og selv helt friske mennesker får nå fortalt de har for høyt eller for lavt kolestrolnivå og må ta forbyggende medisiner!!!
Men etter hvert har de endret de tabellene og flyttet tallene kraftig nedover...så nå blir medisinene også gitt til barn! Helst bør vel snart alle ta dem!

Sannheten er at kroppen selv produserer den kolestrolen den trenger og frakter den dit det trengs! Dette gjør den for å holde celler "vanntette" da det foregår kjemiske prosesser i cellene som ikke skal flyte fritt omkring, skal vi tro artiklene jeg har lest.

JEG ER MILDEST SAGT SJOKKERT OG forbannet!
(Covid-vaksine skal heller ikke i min kropp, frivillig!)

Men stolte og glad blir vi visst når vi i målinger får lese at vi lever i verdens beste land!
Hva var det Gro sa? Jo, hun sa: "Vi må kontrollere hva som kommer ut til folket!"

senior-man

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 09.04.2021 av Anonym
Her et par aktuelle linker (jeg får dessverre ikke til å skirve inn direkte-link):

https://juicing-for-health.com/cholesterol-medication-more-dangerous-than-cholesterol-itself/

https://www.westonaprice.org/health-topics/modern-diseases/dangers-of-statin-drugs-what-you-havent-been-told-about-popular-cholesterol-lowering-medicines/

Med et tastetrykk får du oversatt artiklene til norsk med translate.google-oversettelse, som kan være meget rar her og der, men du trenger ikke bry deg så mye om det, du vil likevel forstå det viktigste og hovedpoengene.

Dessverre er alt helsepersonell i Norge opplært gjennom sin utdanning at vi har store kolesterol-problemer, så ikke rart de tror på det. Skulle forskere også tvile på dette, ville de miste all forskningsstøtte fra staten. Og norske journalister stiller jo aldri et kritisk spørsmål til snart noe som helst, da vil de jo miste pressestøtten. Det skal visst "lønne seg" å stå på den "rette" siden.

senior-man
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen