Skogmann sier: Påskehilsen fra Romerike, fra en mann som savner en hånd å holde i.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 06.12.2013 av Anonym.
Den første date...
Denne gangen håper jeg dere gutter kommer med i diskusjonen for her er hva jeg opplevde:

Etter en del brev og videre telefoner foreslo en person her på seniordate at vi skulle treffes. Vedkommende foreslo en middels fin restaurant med øl og vinrett og at vi skulle treffes kl 17.00 en fredag ettermiddag.
Vi hilste og satte oss til bordet og da mannen bestilte gav han kelneren beskjed om at vi skulle ha to regninger.

Kansje jeg er utrolig naiv og gammeldags men jeg tolket mannens valg av sted og ukedag dit at jeg iallefall ville bli påspandert et glass vin til maten og jeg satt igjen med intrykket av en gjerrig tufs.

Dersom vedkommende ikke var mer interessert i å gjøre inntrykk ville det ikke da vært mer naturlig å foreslå en kaffebar fks en tirsdag? Der var det iallefall ikke forventet at andre skulle lagt ut de store summene heller.
Så -hva mener dere folkens?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 06.12.2013 av Anonym
Dette hørtes ikke bra ut.Det første som slår meg er at han kanskje ville imponere litt med valg av restaurant. det andre er jo at han ba om 2 regninger kan tyde på at han kanskje ikke hadde råd til å gå dit.
Personlig synes jeg det er mannen som skal betale når han har invitert med en dame ut,det gjør i hverfall jeg.
Det du sier her forteller jo litt om mannen og jeg håper du ikke vil møte ham igjen,du er sikkert ikke den første han gjør slik med.
Har det kommet så langt at 2 personer skal på date og at mannen ikke har råd til å gå på en restaurant og betale for begge to vær ærlig og finn et rimeligere sted.Det kan bli like hyggelig på f.eks.en cafeteria.Det er IKKE nødvendig å imponere med dyrt restaurant besøk første gang.Den du skal treffe ser nok mere på hvordan du oppfører deg,hvilke intresser dere har og om det er noe kemi mellom dere.Alle her er voksne mennesker som ikke er ute etter fine restaurantbesøk men intresert i å treffe personen og bli kjent med han/henne.Så jeg syntes egentlig det var dårlig gjort av vedkommende.
Anonym
#2. Postet 06.12.2013 av Anonym
Er og såpass gammeldags at hvis jeg inviterer noen ut på middagsdate så betaler jeg for mat og drikke. Hadde følt meg flau om damen skulle betale. Vel har vi likestilling..men det får da være grenser. Synes han var direkte uhøflig. Fy for en gjerrigknark! Men det som er bra er at han viste hvem han er på første date. Vil ønske deg lykke til videre med datinga..og bedre lykke neste gang.
Anonym
#3. Postet 06.12.2013 av Anonym
Tusen takk for at dere er enige gutter. Vanligvis synes jeg det er helt greit å betale selv men når mannen velger et slikt sted på en fredag kveld, ja da ble jeg vel aldri så lite forbauset.

Dette å treffe hverandre for første gang handler vel litt om å gjøre intrykk og dersom vedkommende hadde betalt så ville vel mitt neste trekk vert å invitere ham hjem på noe godt og hjemmelaget. Men resultatet ble at jeg kvittet meg med gjerrigknarken fortere enn svint.
Anonym
#4. Postet 06.12.2013 av Anonym
Gjerrigknarsk.
Anonym
#5. Postet 06.12.2013 av Anonym
Det er også en måte å gjøre sine hoser grønne på hos damer.
For et sjekke triks.Her har jeg noe å lære gitt

Forresten, ønsket han at dere skulle treffes igjen, så du kunne få du kunne få andledning til å betale hele notaen?
Anonym
#6. Postet 06.12.2013 av Anonym
Mannen behøver da ikke be med damen ut på dyr restaurant da..koslig bare og treffes, prate, bli litt mer kjent og ha det fint i sammen og spise litt.hyggelig at mannen spanderer..men han bør kle seg pent, dvs ikke fillrte og møkkette klær..deg gir dårlige signaler..
Anonym
#7. Postet 06.12.2013 av Anonym
Enig med deg lillemeg men denne mannen var både ordentlig i klærne og stelt på alle måter. Det var bare det at han hadde noen forferdelige "onkel skrue" tendenser. Hadde han i alle fall tilbudt seg å betale vinen så kunne han kanskje skåret noen små poeng. Vi damer liker jo å bli oppvartet bitte lite grann.
Anonym
#8. Postet 06.12.2013 av Anonym
Til barfrost:Dette var ikke morsomt! Er helt enig med lillemeg,At man er ren og ordentlig kledd er veldig viktig
Anonym
#9. Postet 06.12.2013 av Anonym
ja det gir jo signaler i negativ retning.
Anonym
#10. Postet 06.12.2013 av Anonym
Det er også en måte å gjøre sine hoser grønne på hos damer.
For et sjekke triks.Her har jeg noe å lære gitt

Forresten, ønsket han at dere skulle treffes igjen, så du kunne få du kunne få andledning til å betale hele notaen?
Ja hvis du er en gjerrigknark så har du virkelig noe å lære barfrost. For her dreier deg seg ikke om å gjøre sine hoser grønne..men bare vise litt omtanke og manerer.
Nå tror jeg ikke det er så intressant for løvemor om han ønsket de skulle treffes igjen. Med det inntrykket han ga av seg selv på førstedaten så kan jeg ikke tro hun velger å møte han igjen.
Skogmann sier: Påskehilsen fra Romerike, fra en mann som savner en hånd å holde i.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen