Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 06.03.2022 av Anonym.
Svar på meldinger.
Jeg opplever stadig at jeg ikke får svar når jeg sender meldinger til andre medlemmer her inne. For meg som går og venter på svar på en melding, så føles det ydmykende og frustrerende å ikke få svar. Det er ikke uten grunn at knappen "høflig avslag" er laget på meldingssiden. Personlig synes jeg det å ikke svare på meldinger, viser manglende empati og respekt for andre medmennesker. På den annen side viser det jo også hvem man ikke bør forsøke å bli venn med.

Min oppfordring blir derfor om at knappen "høflig avslag" benyttes istedet for å ikke svare. Det vil bidra til at flere vil føle seg respektert her inne. Trykk på knappen og vis respekt for hverandre!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.03.2022 av Anonym
Jeg er helt enig med deg.Det er god folkeskikk å svare når noen tar seg bryet med å skrive.
Jeg ville også kostet på noen ord til den som har gått inn og lest profilen min, og deretter sagt at de liker den.

Jeg mener det kan være smart å lese profilen til den en tenker å kontakte, da vil en lettere finne frem til de som kunne passe. En fyldig profil kan si mye om mennesket bak.

Når en skriver og får avslag, bør det respekteres.
Det er også vanlig høflighet å fortelle om seg selv før en ev. spør andre om personlige ting.
Anonym
#2. Postet 18.03.2022 av Anonym
Hei.
Du er ikke aleine der.syntes folk har blitt rare og ja den kan svare høflig tilbake..for meg virker det ut som folk bare er her og ikke er intr.i P bli kjent med folk.trist egentlig hele greia
Anonym
#3. Postet 18.03.2022 av Anonym
Her inne er det stort sett hyggelige folk. Jeg er enig i at folk burde være voksne. Jeg prøver å forstå om hun ikke vil ha videre kontakt. For meg er det mange samtaler som dør ut, men kan også ta seg opp igjen. Bare vi ikke blokkerer hverandre er jeg fornøyd. Det er fort gjort å gå i ring her.
Mann Troms
#4. Postet 11.08.2022 av Mann Troms

Å ikke svare på en hyggelig melding fra en annen brukere viser total mangel på respekt for andre mennesker. Uansett hvem den kommer fra så svarer man, selv fra andre områder enn man selv bor, selv fra en man ikke liker utseendet på, eller noen uten bilde, eller med en profil man ikke passer sammen med,.... uansett så svarer man selvsagt.

For meg er det helt uførståelig når voksne folk rundt 60 år ikke har skjønt så pass. Det tar noen sekunder å gi en tilbakemelding.
Anonym
#5. Postet 16.08.2022 av Anonym
Jeg syns det er veldig vanskelig å svare på en melding hvor det kun står Hei! eller Du er veldig flott,eller Hei sexy. Jeg vil råde dere alle til å skrive litt mer og kanskje si noe om deg selv,behøver ikke å være en hel avhandling,men tre-fire linjer. Det vekker kanskje litt mer interesse.
lars1965
#6. Postet 17.08.2022 av lars1965
At du er sexy er det ingen tvil om, men forstår hva du mener. Burde ihvertfall spørre om motorsykkelen din går fort.
Anonym
#7. Postet 27.08.2022 av Anonym
Dette har vel en enkel hovedårsak. Er man ikke-betalende får man hverken lest eller besvart meldingen.
Mann Troms
#8. Postet 27.08.2022 av Mann Troms

Man ser jo når folk har lest meldingene. Det er vel disse vi irriterer oss på regner jeg med. Hvis man ikke kan lese meldingen er det jo ikke så enkelt å svare.... hehe.. Men det er altså forbausende at så pass mange ikke gidder å svare på en hyggelig melding. Arrogant og mangel på respekt.

Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen