Venninna sier: Snart helg og lovende værmelding :) Da er det ut i skogen, opp i trærne ;) eller.. ut med to-hjulingen for de som har :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Mann Troms
Opprettet 18.03.2022 av Mann Troms, mann, 68 år, Troms.
Bilde
Hjertesukk

Jeg blir lei og trist når jeg leser på profiler at “du får ikke svar hvis du ikke har bilde”. Hva slags oppførsel er det egentlig? Er det slik man skal behandle folk hvis de vil kontakte deg. Det er jo utrolig uhøflig, spør du meg.


Det finnes uendelig med GODE grunner for at man ikke ønsker legge ut profilbilde her. Det er på tide at “ noen av dere” med bilde respekterer dette. Bare for at dere vil fortelle hele verden at dere er her, så vil ikke alle det. Mange KAN rett å slett ikke dette.

Det kan komme av at man ikke vil opplyse dette for den lille bygda man bor i, familien, arbeidsplassen man jobber på, man kan ha barn man ikke ønsker skal se at man “leter”, det kan være venner, naboer og mye mer.

Så vær så snill å slutt med dette. Det er viktig med bilde, veldig viktig, men man trenger ikke ha det i profilen sånn at alle ser. Men så snart man begynner å snakke så er det en selvfølge at man sender bilde til hverandre. Dette er jo dessuten en plass hvor man søker kjæreste eller venn, ikke en modellutstilling. Jeg er også sikker på at det er ikke noen forskjell i utseende på de med bilde og de uten. Det er bare det at noen vil kun sende bilde til den de vil bli kjent med. Ikke resten av verden.

Klem

Svar på innlegg

Mann Troms
#1. Postet 10.08.2022 av Mann Troms

Ikke særlig med kommentarer her.... jeg synes dette er et viktig tema. Mange her inne har ikke bilde, og mange virker uintressert for en aldri så liten samtale hvis man ikke har bilde. Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor man ikke kan ha en samtale uten at man ser et bilde. Bilde får man jo så snart man ber å få det. Grunnen til at man ikke har bilde trenger overhode ikke væra pga. at man har et mindre pent ansikt eller kropp.

Mange virker kun se på bilder her og jeg vil IKKE bli kontaktet for at noen synes det er bra bilder og at jeg ser snill/grei/fin/pen..... ut på bildene. Det ville jo vart å starte i totalt feil ende. Jeg vil bli kontaktet for at noen dame finner min profiltekst passende for henne.

Hvis dere har lest profilen og synes den passer er det jo bare å spørre etter et bilde. Tror alle uten bilder gjerne sender bilder hvis de blir spurt. Det er bare det at, i hvert fall jeg, vil teksten i profilen må både leses og passe for at man skal dele bilder.

Mange damer (og sikkert menn også), virker tro at bare de ser bra ut så er ikke det andre så nøye. Minimalt med tekst og info. Jeg kan ikke fatte det. Det er jo personligheten og interesser man burde se på. Selvsagt må vi synes vedkommende ser bra ut, men man må da kunne samtale med hverandre uten et bilde. Bilde får man jo allikevel etter hvert.


Anonym
#2. Postet 10.08.2022 av Anonym
Absolutt enig i det du skriver. Det er en privatsak om man vil ha bilde eller ikke
Anonym
#3. Postet 10.08.2022 av Anonym
Jeg tenker at det nok er en kombinasjon av tekst og bilde som gjør at noen tar kontakt. Vi kan diskutere det opp og ned og i mente,men det er en kjensgjerning at vi mennesker tiltrekkes av det ytre hos andre,det jeg tiltrekkes av er ikke nødvendigvis det samme som min venninne ønsker seg. For meg er det greit å ha et ansikt å forholde seg til når jeg "snakker" med noen. Og spesielt lite interessant blir det når en profil kun inneholder et profilnavn,hvor i landet vedkommede bor og ellers ingenting. Du nevner at det kan være at man ikke vil identifisere seg med bilde fordi man er engstelig for at noen andre skal få vite at man er på leit,for meg er det uforståelig.Hvis noen man kjenner ser deg på en nettside er det vel fordi de selv er på samme side og da er de jo i samme båt. Hva er så ille med det da? Det er vel bedre å være på ei nettside og muligens treffe noen enn å sitte alene å lure på hvor den man lengter etter er,eller å gå på byen gang på gang for så å gå skuffet hjem. Dette er ikke ment som noen kritikk av de som velger en mer anonym fremstilling enn jeg gjør selv,jeg respekterer at andre har en annen mening og håper jeg blir respektert for min.
Mann Troms
#4. Postet 10.08.2022 av Mann Troms
Hovedpoenget er at man må da kunne utveksle noen ord, og lese en profil, uten å ha et bilde å se på. Bilde får man jo hvis man synes det er en bra profil og man ber å få et bilde. Selvsagt er bilde viktig hvis man vil inlede en samtale. Men ikke FØR samtale og profillesingen.
Anonym
#5. Postet 10.08.2022 av Anonym
Joda,jeg skjønte det,men ville bare forklare hvorfor noen av oss har bilder og ønsker bilder på profiler vi ser på. Og som sagt,man kan ikke nekte for at man har forskjellig smak og gjerne vil tiltales både av personlighet og utseende. Det nytter ikke hvor hyggelig og klok,hvor mange interesser som klaffer osv hvis man har en helt annen smak hva utseendet angår. Kall meg gjerne overfladisk,men jeg har opplevd å få kontakt med en som oppfylte en god del av det jeg ønsker hos en mann,men da jeg endelig fikk se ham var han langt ifra min smak. Si hva dere vil,utseendet betyr noe og det jeg finner tiltrekkende kan en annen kvinne synes det helt motsatte om. Hører stadig vekk at utseendet ikke betyr noe,men beklager,det gjelder ikke for alle. Jeg tror faktisk at det er et fåtall som egentlig står for den uttalelsen,men igjen,dette er min mening og jeg står for den.
Mann Troms
#6. Postet 10.08.2022 av Mann Troms

Er jo helt enig i det, men igjen, jeg vil folk skal lese teksten, og passer den, og de ønsker, får de bilde. Jeg vil ikke bli kontaktet pga. et bilde. Helt feil. Teksten må passe. Personligheten og interesser, og mye mer, må passe, så får man vurdere utseende før man begynner samtale.

Dagfinn999
#7. Postet 19.09.2022 av Dagfinn999
En ting er nå hvorvidt man vil ha bilde på profilen sin, det skal ikke jeg mene noe om, annet enn at man gjerne får flere henvendelser hvis man har det.

Det jeg reagerer på er hvor mange som ikke klarer å sette inn bilder riktig vei, her florerer det med bilder både den ene og andre veien, dårlig utsnitt, ja endog opp-ned. Det kan da umulig være så vanskelig?
Anonym
#8. Postet 19.09.2022 av Anonym
Jeg har ett bilde som ligger og jeg klarer ikke å rette på det jeg har gitt opp
lars1965
#9. Postet 19.09.2022 av lars1965
Synes ikke det gjør noe at bildet er på skeive. Den gangen jeg hadde bilde måtte jeg først lage en kopi før jeg la det inn, og da la det seg rett. For å kunne lagre en kopi måtte jeg endre litt på det.
Venninna sier: Snart helg og lovende værmelding :) Da er det ut i skogen, opp i trærne ;) eller.. ut med to-hjulingen for de som har :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen