Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 26.07.2022 av Anonym.
El sparkesykkel og alkohol
Det provoserer meg å lese om de som får streng straff for å kjøre med en el sparkesykkel etter noen øl på byen. Jeg får så avsmak for politiet, selv om det handler om å statuere et eksempel. Hilsen en nærmest avhodsmann. I stort sett resten av Europa kan du kjøre bil med oppmot 0,5 i promille.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.07.2022 av Anonym
Heia!

Personlig er jeg veldig glad for at det nå har blitt innskjerpinger i elsparkesykkelbruken. Årsaken er at jeg har sett mye idioti på disse,et under at det ikke har gått enda verre enn det har gjort i enkelte tilfeller. Min datter ble nedkjørt av en på elsparkesykkel,han stakk av,hun ble kjørt til legevakten med et ødelagt ansikt og smil,fire knekte ribbein og tannlegeregningen er på hittil 50 000+. Min venninne ble sneiet av en dritfull fyr og fikk briller til 12 000 smadret.På legevaktene i byer med mange elsparkesykler har skader pga sånne økt kraftig. Hvorfor skal ikke fyllekjørere på disse straffes på lik linje med andre motoriserte trafikanter?
Anonym
#2. Postet 26.07.2022 av Anonym
Ja forstår. Det er ille. Tragisk. Det burde vært begrenset fart på sånne. Går utifra at det politiet jobber imot, er at de på på el-sparkesykler ikke skal skade seg selv.
Anonym
#3. Postet 26.07.2022 av Anonym
For meg hører ikke noe slags kjøretøy og alkohol sammen. Til det er både andres liv og mitt liv for dyrebart.
Anonym
#4. Postet 26.07.2022 av Anonym
Veldig enig med deg,Eir.
Dagfinn999
#5. Postet 28.07.2022 av Dagfinn999
For det første: Det ER fartsbegrensninger på el-sparkesykler. (At det finnes mange der fartssperren er fjernet, er en annen ting)
For det andre: Du refererer stadig til politiet og deres aksjoner. Politiet kontrollerer og reagerer bare på det lovgiverne har bestemt, altså Stortinget.
Anonym
#6. Postet 28.07.2022 av Anonym
Politiet kan jo unnskylde seg med det. Synes det er hårreisende at de ikke heller bøtelegger de som kjører fort på sånne. Synes det er urimelig å bøtelegge en som kjører hjem på nattestid med alkohol i blodet. Skal de bøtelegge de med heroin i blodet på sånne. Da får de heller sette ned farta på el sparkesykkler
Anonym
#7. Postet 05.09.2022 av Anonym
Ja det er jeg helt enig med deg i. Viktig og være forsiktig. Det er godt at det er blitt strengt.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen