Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 07.09.2022 av Anonym.
Utroskap?
Innimellom dukker det opp gifte menn på siden her,nå besøker jeg jo ikke så mange dameprofiler så jeg vet ikke om det kanskje finnes gifte kvinner her også. Men om så er,så gjelder dette dem også. Jeg lurer på hvorfor gifte føler et behov for å melde seg på sider som dette. Mulig det er noen som lever i et såkalt "åpent" ekteskap og har tillatelse fra ektefellen,men det blir fryktelig dumt å søke etter noen å ha et utenomekteskapelig forhold til på en side hvor man primært er ute etter en kjæreste/livspartner. Andre er ute etter en sexpartner,igjen spør jeg,er det rettferdig mot de som er ute etter noe mer seriøst? Det finnes flere nettsteder som retter seg mot de som vil ha uforpliktende sex,hvorfor ikke bruke de? Så er det de som påstår at de har har et trist og kjedelig samliv med sin partner. Da blir mitt spørsmål;hva gjør du for at det samlivet skal bli bedre,for at den kvinnen/mannen du lever med og ofte legger skylden på skal gi deg det du lengter etter og savner? Og dersom du mener du har gjort ditt ytterste for at samlivet skal bli bedre,hvorfor ikke innse at det ikke er mulig å leve slik lenger og heller ta skrittet ut av dette triste og leve et liv alene eller med en ny partner? Og så er det disse som synes det er nødvendig å treffe noen i all hemmelighet,mye for spenningen og mystikkens skyld. De fleste her er voksne mennesker som ønsker noen vi kan vise oss sammen med og introdusere for våre venner og familie. Skulle vært interessant å høre meninger om akkurat dette,både for og imot.

Svar på innlegg

lars1965
#1. Postet 07.09.2022 av lars1965
Synes det ikke er riktig å lure noen, og heller ikke lure seg selv. Det kan fort skje en situasjon der den ene parten legger mer i det enn den andre.
Det er nok noen som har en partner som ikke er så opptatt av sex, eller at de aldri skulle vært sammen. Da kan det bli et savn. Det kan også bli en liten avhengighet å være på sånne sider. Jeg har ikke bilde selv, men det er fordi jeg treffer en dame nå. Synes egentlig det er ganske feigt av oss menn å ikke ha bilde.
Klart det er ufint å treffe andre når man er i et forhold, men det er fort gjort at det skjer hvis man blir nysgjerrig på en dame. Noen par starter som elskere, og så utvikler det seg følelser.
Anonym
#2. Postet 07.09.2022 av Anonym
Vel,dette med bilde eller ei får være opp til en hver,det kan jo også ha med sjenanse å gjøre. Men selv gjør jeg meg ærlig talt tanker om at det kanskje er fordi noen allerede har en partner og ikke vil at noen skal finne ut av at de "jakter" på nett. Jeg har en venninne som opplevde det med sin samboer,han la ut bilde uten å tenke på at hun hadde venninner som var på datingsider. Jeg skjønner at mange føler at det er vanskelig når man vokser fra hverandre som par,både seksuelt,følelsesmessig og kanskje også når det gjelder interesser. Men å gå bak ryggen på sin partner og treffe andre er vel ikke den riktige løsningen? Og hva med å gå litt i seg selv og finne ut hvorfor det har blitt sånn? Hva med å forsøke å samarbeide med sin partner og kanskje finne tilbake til gleden og spenningen? Hvis man ikke greier eller gidder å ta den jobben med å løse slikt bør man etter min mening avslutte forholdet. Jeg synes som sagt det er ufint å lage seg en profil på en side der de fleste søker etter en partner,ikke en de må dele med en annen. For noen er det kanskje spenningen med å treffe en annen og følle at de fortsatt har "draget",drite i at noen blir såret kun for egen tilfredsstillelse.I mine øyne er utroskap det aller største sviket fra noen man er glad i. Og det å skulle holde et forhold med en som allerede har en partner skjult for omverdenen er i alle fall noe jeg ikke vil,jeg vil heller ikke være den "andre kvinnen",til det vet jeg alt for godt hvordan det føles når man får vite at ens partner har en annen.
lars1965
#3. Postet 07.09.2022 av lars1965
Det var voldsomt. Det er fort gjort å havne i et forhold som man kanskje egentlig ikke skulle vært i. Kanskje har man en elskerinne, eller to ifra før. Da sitter man i en vanskelig situasjon. Ikke alltid man kan forholde seg til moralske normer, men når man forelsker seg blir det annerledes. Da kan man ikke rote rundt. Minst av alt vil man såre vedkommende, eller noen. For mitt vedkommende så kan jeg ikke rote rundt nå, og er ikke på sjekkern her, selv om det ser sånn ut.
Anonym
#4. Postet 07.09.2022 av Anonym
Nei vet du hva Lars,er man gift eller samboer bør man holde seg til den partneren,er man ikke fornøyd bør man avslutte det ekteskapet/samboerskapet før man begynner et eller flere forhold til andre. Å unnskylde seg med at man er forelsket blir for dumt,har man inngått et forhold med noen satser man på det og glemmer forelskelsen eller forlater partneren til fordel for forelskelsen. Jeg synes du tar veldig lettvint på dette. Og det jeg også vil frem til i mitt opprinnelige innlegg er at de som er her for overfladiske møter,for sex med andre enn sin partner kanskje burde finne de nettstedene som er for tilfeldig sex,swinging og polyamori,de finnes i hauger og lass. Mange her er interessert i å finne en livspartner,alle er kanskje ikke obs på at de kan bli lurt av noen som ikke er her for det samme,synes det er urettferdig at de kanskje må oppleve å bli narret og at den partneren til de som driver med dobbeltspill skal bli såret.
lars1965
#5. Postet 07.09.2022 av lars1965
Det er ikke alltid så enkelt å få prata ut om alt i forkant, eller i et forhold. Kanskje mye man gjerne skulle ha prata om. At man har en elskerinne, og ønsker egentlig ikke å gå inn i et fast forhold. Det er ikke alltid så lett.
lars1965
#6. Postet 07.09.2022 av lars1965
Har ingen problemer med å forstå de som bevisst går inn her for å bare ha sex. Jeg har ikke sympati med dem. Det må bli ganske endimensjonalt. Å bli glad i mennesker er jo meningsfullt.
lars1965
#7. Postet 08.09.2022 av lars1965
La oss si at du har en elsker som er for ung til at dere kan ha et kjæreste forhold, men at dere er glad i hverandre. Føler at dere har det meningsfylt sammen. Så blir han syk og svakere, og dere fortsetter å treffes hver andre uke. Dere har en kvalitetstid sammen, og sex. Han blir mer knyttet til deg. Så treffer du en på samme alder som vil at dere skal bygge noe sammen. Hvilke valg tar du.
Du vet ikke om forholdet med den nye kommer til å vare, og du vet at du kommer til å ødelegge noe fint om du gjør det slutt med han som er syk. Noen følelser du aldri kan bygge opp igjen.
Anonym
#8. Postet 08.09.2022 av Anonym
For det første,jeg vil aldri gå inn i noe forhold med en som er så ung at jeg ikke kan vise det for noen. For det andre,jeg snakker ikke om elskere/elskerinner,de er enkel å forlate om man treffer noen man ser en mulighet til å bygge noe permanent med. Jeg snakker om gifte/samboere som skaffer seg nettprofiler på sider som denne. Og jeg snakker om de som er så feige at de ikke gjør noe med sitt dårlige forhold men istedet lar det skure og gå mens de har andre i skjul. Jeg snakker om de som lurer både sin partner og den de evt treffer.
Anonym
#9. Postet 08.09.2022 av Anonym
Har du lite å gjøre siden du bryr deg med det meste?
Enhver bør passe på seg sjøl å gi f i hva andre gjør!
Anonym
#10. Postet 08.09.2022 av Anonym
Ser jo at du er en av de dette gjelder Rasken,så jeg skjønner jo at du føler deg truffet. Jeg har nok å gjøre jeg da. Men det har tydeligvis ikke du siden du finner det betimelig å ønske samvær med andre kvinner enn din kone. Og bare som en opplysning,hva jeg mener om mennesker som lyver å bedrar har jeg faktisk lov til å gi uttrykk for. Forumet er et sted der man kan gi uttrykk for meninger og kanskje diskutere ting i samfunnet,hvis du er interessert i å diskutere hvorfor du synes det er greit å være på en side for single når du er gift ville det vært spennende å høre.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen