Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Mann Troms
Opprettet 14.09.2022 av Mann Troms, mann, 68 år, Troms.
Bruk chatten

Hva er grunnen til at det er så lite aktivitet her egentlig? Jeg mener jo at dette Praterommet kunne vart betydelig mer brukt. Det er ofte kun 4-5 brukere man ser her inne, men noen innlegg er lest veldig mange ganger så man skulle jo tro at mange flere følger med.

Er folk redd for å si sin mening? Her er jo av og til en del tråder hvor absolutt alle må ha en mening, men kun de "vanlige" skriver. En sak jeg skulle ville diskutere, å få svar på, fra de det gjelder, er de damene man kommer i kontakt med, og de ofte da starter samtalen med en spydighet av noe slag.

Ofte er det da noe i profilen, en spydighet rundt hvorfor man ikke har bilde f. eks. Isteden kunna man sagt, "jeg vil gjerne se bilde på deg før vi snakker, kan du sende det til meg"? Eller det kan være noe i profilen de er uenig i og da må komme med en spydig kommentar, isteden for å si " ser du synes sånn og sånn, kan du forklare nærmare".

Et annet problem er, når man har snakket litt, å vite hvor grensene går for hva man kan diskutere med dama. Noen reagerer negativt på nesten alt av diskusjonsområder, og kommer man in på viktige ting i et forhold er mange svært redd for å skrive. Det er helt umulig å vite hvor grensene går her.

Dette er en datingside og da mener jo jeg at det viktige er å diskutere ting man kan få problemer med i et forhold. Det kan gjelde ting av interesser man ser kan bli et problem, men det vanskelige i et forhold er jo ofte personligheten og helse, sex, økonomi, familie, røyk, alkohol og mye mer.

Fint hvis det kunne bli en del kommentarer. Er jo spesielt interesert i hva damene her mener.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.09.2022 av Anonym
Å være spydig er jo ufint. Skjønner jo ikke hvorfor de sender mld i utgangspunktet om de er det.

Jeg personlig syntes det er viktig å se bilde av de jeg skal ha kontakt med, - og det er fordi jeg liker å se øynene på folk. Derfor liker jeg heller ikke profilbilder med solbriller. Det skrev jeg i megafonen en gang foressten, men skriver jo ikke spydig om det i mld til noen.

Det du ramser opp som emner å diskutere, syntes jeg personlig er innafor alt sammen.
Mer riktig og viktig det, for å bli kjent, enn bare å ønske hverandre en fin dag, det blir man jo ikke kjent av.

Jeg har erfart "noe tam" kommunikasjon her inne, og går fort lei da.
Meningen er jo å vise litt interesse og by litt på sine meninger, - og om hvordan man er som menneske hvis man først tar kontakt med noen.

Nita
Anonym
#2. Postet 15.09.2022 av Anonym
Hei hei. Jeg kan jo ikke la være å svare. Det hver enkelt skriver på profilen om seg sjøl kan vi vel ikke kritisere Vi vet jo ikke nok om hverandre før vi blir kjent. Når det gjelder bilde så har ihvertfall jeg fått det på melding etter at jeg har fått kontakt. Jeg mener også at er man inne på en side som dette så må en tåle at motparten er interessert i å høre om hvorfor vi er her. Noen er kanskje ute etter vennskap og andre en kjæreste og da er det jo helt naturlig å drøfte mange ting ( blant annet sex) som mange ser på som en uting. Dette var bare noe jeg ville "lufte"
Mann Troms
#3. Postet 15.09.2022 av Mann Troms
Ja, jeg mener jo også det, at man må kunne diskutere en del personlige ting man vet er viktige i et forhold. Selvsagt ikke momentant, men hvis mye av profilene passer sammen blir det jo snart på tide å diskutere de viktigere tingene man ikke skriver i profilene. Å diskutere vær og vind blir fort kjedelig. Ærlighet og åpenhet er helt avgjørende. Jeg har hørt en del fortelle at de har skrevet lenge, snakket lenge, for så å møtes og da viser det seg at vedkommende ikke stemmer i det hele tatt med den de snakket med. Det kan gå på fysiske lidelser, psykiske lidelser, utseende, oppførsel, kropp og mye mer. Det trenger ikke være noe problem bare man er åpen og ærlig fra starten. Det gjelder forøvrig alle samtaleområder.
Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen