Svar #3. Postet 17.09.2022 kl 12:39 av anonym.
Det er så merkelig det der med alder,hvis en mann finner seg en yngre partner er det helt greit,de store reaksjonene uteblir som oftest,med mindre han reiser til utlandet og finner seg et jentebarn. Da snakkes det som regel om at hun "må jo være en prostituert som han har plukket opp fra gata". Er det derimot en kvinne som finner en yngre partner klør folk seg i hodet og lurer på hva han tenker på som er sammen med "den gamle kjerringa" der.Og den samme "kjerringa" er desperat. Er han fra et annet land,ja da er han kun ute etter oppholdstillatelse. Jeg har venner av begge kjønn som har partnere som er en god del yngre,det ser for meg ut som om det funker helt fint. Selv kunne jeg vel egentlig ikke tenke meg til en mann som var så mye yngre enn meg at han var nærmere mine barn i alder enn meg selv. Det går litt på erfaring,interesser og aktiviteter. Men som en nevner over her,at vi eldre kvinner ikke krever så mye,ja se det blir bare kleint.Skulle vært interessant å vite hva han mener med det,er det sånn at en eldre dame er fornøyd med et hun får og ikke ber om noe? Tror han at vi er tilfreds med at en yngre mann gir oss det som passer ham og er takknemlig og synes vi er "heldige" ? Nå skal det sies at noen "krav" har jeg ikke,bare ønsker. Og mine ønsker er akkurat de samme som de var for 20,30 eller 40 år siden. Jeg kunne heller ikke tenke meg en som er veldig mye eldre enn meg,det går nok på det at vi kvinner beviselig lever lengre enn menn og når man har opplevd et tap av en partner allerede er det en tanke som melder seg ganske raskt når man treffer noen som er eldre. Men alt i alt,folk må gjøre som det passer dem,yngre eller eldre partner,ja si det bestemmer man selv.