Hans sier: Våren er tid for å så drømmer og høste håp. Riktig god helg til alle!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 17.09.2022 av Anonym.
Aldersforskjell
Det sies at alder er bare ett tall Men når det i ett parforhold blir en aldersforskjell på over 10 år og mere??? Dette er jo egentlig noe hvert par må forholde seg til Men jeg spør??? Dette er kanskje ikke ett tema og ta opp?

Svar på innlegg

lars1965
#1. Postet 17.09.2022 av lars1965
Hvis man liker hverandre er det jo fort gjort å bli et par, og internett gjør det lettere å treffes. Noen av oss menn liker at hun er litt eldre. Dere er jo like flotte. Ikke minst krever dere ofte ikke så mye, og har mer ro. Dessuten tenker vi ikke på aldersforskjellen når man er sammen. Barna, og familie kan jo reagere i starten, men folk på gata reagerer ikke. Kan fint gå hånd i hånd. Tror at det er akseptert i samfunnet i dag. Noen synes sikkert at det er flott at en dame på 75 kan være sammen med en mann på 50.
Anonym
#2. Postet 17.09.2022 av Anonym
Jeg tenker aldersforskjell har litt med alderen å gjøre også. Og relasjonen.
for kjæreste, samboer, giftermål mm, så tenker jeg at jeg som 47 åring kan gå 20 år opp og ned. Det samme kan jeg når jeg er eldre.
mer jeg 40 pr, tenker jeg at 15 år er ok. Er jeg 30 år, tenker jeg at 10 år er ok.

for vennskap, samtale, sex, gjennom et mer hemmelig forhold. Der finnes vel ikke andre grenser, annet enn at den yngste bør være 25 år, i alle fall. For at begge skal være voksne tenker jeg
Anonym
#3. Postet 17.09.2022 av Anonym
Det er så merkelig det der med alder,hvis en mann finner seg en yngre partner er det helt greit,de store reaksjonene uteblir som oftest,med mindre han reiser til utlandet og finner seg et jentebarn. Da snakkes det som regel om at hun "må jo være en prostituert som han har plukket opp fra gata". Er det derimot en kvinne som finner en yngre partner klør folk seg i hodet og lurer på hva han tenker på som er sammen med "den gamle kjerringa" der.Og den samme "kjerringa" er desperat. Er han fra et annet land,ja da er han kun ute etter oppholdstillatelse. Jeg har venner av begge kjønn som har partnere som er en god del yngre,det ser for meg ut som om det funker helt fint. Selv kunne jeg vel egentlig ikke tenke meg til en mann som var så mye yngre enn meg at han var nærmere mine barn i alder enn meg selv. Det går litt på erfaring,interesser og aktiviteter. Men som en nevner over her,at vi eldre kvinner ikke krever så mye,ja se det blir bare kleint.Skulle vært interessant å vite hva han mener med det,er det sånn at en eldre dame er fornøyd med et hun får og ikke ber om noe? Tror han at vi er tilfreds med at en yngre mann gir oss det som passer ham og er takknemlig og synes vi er "heldige"? Nå skal det sies at noen "krav" har jeg ikke,bare ønsker. Og mine ønsker er akkurat de samme som de var for 20,30 eller 40 år siden. Jeg kunne heller ikke tenke meg en som er veldig mye eldre enn meg,det går nok på det at vi kvinner beviselig lever lengre enn menn og når man har opplevd et tap av en partner allerede er det en tanke som melder seg ganske raskt når man treffer noen som er eldre. Men alt i alt,folk må gjøre som det passer dem,yngre eller eldre partner,ja si det bestemmer man selv.
Mann Troms
#4. Postet 17.09.2022 av Mann Troms

Det var 20 år mellom min mor og far. De holdt sammen i ca. 20 år, og det var nok ikke direkte pga. alderen de skilte seg. Når man er yngre er vel ikke alderen noe problem, men når man blir eldre kan det jo ev. bli et problem for den yngste, tenker jeg. Er du 65 år og treffer en på 75 så må man jo veie litt for og imot. Så har det jo med helsa å gjøre også. Mange på 75 år er mye sprækere enn en normal 60 åring. Så spiller jo interesser og hobbyer en rolle. Seksualitet kan også være en viktig ting å finne ut av. Så dette er nok svært varierende.

Mange menn på min alder finner seg jo ungjenter på 30-40 år. Jeg skjønner ikke den type forhold i det hele tatt. En dame på 55 er vel på grensa... men da bør hun være ufør sånn at man får dagene sammen mest mulig. Oppover er det vanskelig å si, har sett damer på 75 jeg trudde var 55, og motsatt. Det viktige er jo at at man har samme måte å se på et forhold og hvordan det skal være, hvor man er i livet, helse, personligheten, interesser, boforhold mm.

Så ble det nevnt dette med å være kravstor..... personlig synes jeg kvinnene her inne er veeeldig kravstor. Det er klart man skal ha krav, men hvis de 4 -5 viktigste kravene er innfridd da mener jeg man har en bra match. Hvis man skal gå i detaljer på hva man forlanger da blir det helt håpløst å finne en partner.

Når man forlanger at lengda skal være "riktig", håret "riktig", klæstilen "riktig", musikksmaken "riktig" og ikke minst frisk og kvikk på absolutt alle måter, da blir det veldig vanskelig. Hovedsaken de viktigste kravene passer så er det greit, tenker jeg, så får man heller stå ut med de negative sidene.
Anonym
#5. Postet 18.09.2022 av Anonym
Heisann.. jo da, alder er bare et tall men det betyr lite hvis man føler for hverandre og kan like hverandre synes jeg. Det er klart hvis man er ung og skal leve et liv med noen og å få barn så betyr alder mye. Men for oss seniorer har det etter min mening lite å si
lars1965
#6. Postet 19.09.2022 av lars1965
Med at en eldre kvinne ikke krever så mye, mener jeg at det holder å sees i helgene. Så kan man reise sammen på noen turer. De er også mer avslappa til status og karriere. De reflekterer nok mer over livet. Føler at de har litt mer ro, og det føles godt.
Skal ikke ta alle over en kam. Mange er opptatt av status og penger hele livet. Og mange yngre har også gode kvaliteter. Vi menn er ofte overtallige på sånne steder, og kvinner kan ofte velge mer enn oss. Så får vi påvirke om et forhold skal vare. Noen kvinner som velger på øverste hylle, vil oppleve at mennene skuffer. Det ligger en fare i aldersforskjell også.
Tror uansett at livet berikes av å treffe mennesker. Noen vil kanskje også føle litt på å knyttes til noen man ikke får. Nå ble det mye vås her.
Anonym
#7. Postet 20.09.2022 av Anonym
Helt enig med han som skrev at 20 år går fint med aldersforskjell. Damer fra 70 og opp er de jeg liker
Hans sier: Våren er tid for å så drømmer og høste håp. Riktig god helg til alle!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen