Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Mann Troms
Opprettet 23.09.2022 av Mann Troms, mann, 68 år, Troms.
Noen kilo for mye

Hva mener dere damer når det gjelder dette med kropp? Mange har i sine profiler at de har "noen kilo for mye" eller "stor". Jeg mener jo at det er en selvfølge at man da må kunne spørre litt rundt dette med vekt og kropp. Det er forskjell på 80 kg. og 150 kg. og det er ikke minst forskjell på hvor kiloene er plassert på kroppen. Hvis man en gang treffes er jo allikevel dette det første man ser hos vedkommende person.

Samme gjelder jo fler av de andre tingene i profilene. Det må da være "lov" å spørre og diskutere disse tingene før man setter igang seriøse samtaler. Man skal jo ikke utlevere seg på noen måte, bare fortelle hvem man er og hvordan man ser ut.

Svar på innlegg

lars1965
#1. Postet 23.09.2022 av lars1965
Synes ikke at kroppen er det viktigste. Søt, sjarmerende, og reflektert teller så mye mer. Ikke minst blikket, og omsorgen for de rundt.
Mann Troms
#2. Postet 23.09.2022 av Mann Troms

Nei, selvsagt er ikke kroppen det viktigste. Spørsmålet er synes damene det er greit å diskutere kropp? Mange damer orker ikke ens svare på en melding hvis de ikke har et bilde å se på. Det betyr jo at de mener utseende er enormt viktig. Og, ja, jeg er helt enig i det. Men hva med kroppen? Da bør det vel være helt greit å diskutere den også.

Det viktigste er personligheten, øynene, ansiktet og litt interesser, men dessverre er det ofte veldig lite info i profilene hva gjelder interesser og personligheten.


liv-et
#3. Postet 26.09.2022 av liv-et
Hei Mann Troms!
Ganske mange damer sliter med eget selvbilde på grunn av kroppslige "skavanker" og overvekt. Og du vil vite hvor mange kilo overvekt og hvor på kroppen kiloene sitter? Og du mener dette bør tas opp FØR du setter i gang seriøse samtaler? Med den holdningen der siler du effektivt vekk 95 % av potensielle kvinnebekjentskaper. Ikke bare de overvektige, men også kvinner som faktisk er ganske fed up med denne type holdning. Beklager sterke ord her (NEI! Det gjør jeg faktisk ikke!) DU mener at det ikke er å utlevere seg? Tror de aller fleste kvinner er totalt, revnende uenig med deg! Du har ganske mange meninger om hvordan folk bør være for å "godkjennes" av deg. Lykke til med å finne en passende partner!
Mann Troms
#4. Postet 26.09.2022 av Mann Troms

Du og jeg er nok uenig i det aller meste. Når det gjelder dette med kropp burde det ikke være verre enn å fortelle hvilken hårfarve man har!!!! Bare tull å skjule slike ting. Det må jo frem uansett, da er det greit å ta det på en gang. Enkle ting å forholde seg til.

Er noen opptatt av utseende og slike ting så er det maaaange av kvinnene her inne. Svært mange klarer ikke å ha en samtale uten et bilde!!!! Hvordan kroppen ser ut burde ikke være noen hemmelighet i det hele tatt. Det er det første du ser når man møtes. Hvis man ikke ens tør å fortelle hvordan man ser ut hvordan blir det da når man skal se hverandre naken??

Nei, jeg er lei av hysj hysj. Trur du virkelig bare det er damer med komplekser og dårlig selvbilde pga. kropp når man er i vår alder. Men jeg er for ærlighet og åpenhet. At man forteller sannheten tidlig sånn at man ikke får sjokk hvis man møtes. Både utseende og kropp er jo en del av hele pakken. Det har ikke noe med idealvikt og skjønnhetsidealer å gjøre. Overhode ikke, men jeg må jo synes hun er passende for meg. Det er jo personligheten og ansikt man ser på først, men så kan det være visse ting man vil se på i tillegg. Ting man vil vurdere før man starter en skikkelig samtale.

Kvinner vil ha bilder, bilder, bilder og bilder....... det er akkurat det samme. De vil vite mest mulig rundt utseende og kropp. Du sier jeg har mye meninger, og hvordan damer skal være for å "godkjennes" av meg. Hva slags unødvendig spydighet er det?? Har ikke alle meninger?? Det er massevis med meninger i kvinnelige profiler skal du vite. Er det ikke derfor vi er på en slik side, for å finne en vi passer sammen med?

Vi er anonyme her inne. Ikke noen vet hvem vi er hvis vi forteller litt rundt utseende og kropp i begynnelsen av en samtale. Hvorfor er det da et problem? Da burde det vel være mye mer skummelt å komme inn på det når vi har utvekslet mer personlige ting og vi faktisk vet hvem vedkommende bruker er. Så lenge vi er anonym er det jo nok så uskyldig spør du meg.

Anonym
#5. Postet 26.09.2022 av Anonym
Æsj....... du er helt uspiselig!
Mann Troms
#6. Postet 26.09.2022 av Mann Troms
Ja, det var et flott seriøst innlegg i debaten. Ha en strålende fin dag.
Anonym
#7. Postet 26.09.2022 av Anonym
Det der syns jeg var en for å si det på samme måte som deg Valmuen,helt uspiselig kommentar. Jeg synes det er helt flott at folk sier hva de mener og ønsker,da er det enklere å vite hvem man vil og ikke vil ha kontakt med. Og jeg er faktisk enig med Mann Troms,hvis man har startet en nær dialog med noen man kanskje synes har potensiale til å bli noe mer er det vel helt naturlig at det etter hvert blir snakk om vekt,helse osv. Noen kilo for mye er forskjellig fra person til person,smak og behag er jo også forskjellig,men det er nå min mening da.
lars1965
#8. Postet 26.09.2022 av lars1965
Det skal jo mye til for å treffe den store kjærligheten her uansett. De gangene jeg har truffet noen tenker jeg bare at det blir hyggelig. Det kan kanskje føles litt kleint hvis man føler at det forventes noe mer. Liker å tenke positivt, og håper at vedkommende er bedre enn et litt intetsigende foto. Vi har jo ofte et, eller annet alle sammen.
liv-et
#9. Postet 26.09.2022 av liv-et
Ojsann! Tråkka jeg på noen ømme tær her?
Ditt svar til meg, Mann Troms, kan ikke bli stående ubesvart er jeg redd.

Du mener altså at å spørre om hvor ekstra kilo er plassert på kroppen er å sammenlikne med spørsmål om hårfarge? Du påstår å vite hva maaaaange av kvinnene her inne er opptatt av? Du gir inntrykk av at du vet mer om kvinner enn vi vet selv! Du trekker også konklusjoner på hva jeg tror, helt uten å kjenne meg! Har jeg trukket i tvil at også kvinner har meninger i sine profiler? Hvor har jeg gitt uttrykk for at jeg mener dårlig kroppsbilde kun gjelder kvinner?

Du stiller jo spørsmål til kvinner! ( Hva mener dere damer?) JEG er kvinne og som jeg innledet mitt forrige innlegg: Jeg snakker på vegne av meg selv og hevder MINE meninger. Du kaller meg spydig! Fordi jeg sier du legger ut meninger om hvordan du ønsker en kvinne? (Jeg satte "godkjenne" i gåsetegn i tilfelle du ikke la merke til det) Det er ingen spydighet fra min side! Det er det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest mange av dine innlegg. Du etterlyser kommentarer og meninger på hva som er ok og ikke. De får du av meg når jeg føler for det. Liker du det dårlig når man ikke er enig med deg?

Jeg har forøvrig aldri sagt at man ikke skal diskutere kropp! Når, hvor og hvordan er det svært ulike meninger om, men jeg likte overhodet ikke måten DU framla det på! Og det gir jeg uttrykk for!

Mitt ønske om lykke til i søk på egnet kvinne for deg opprettholdes!
lars1965
#10. Postet 26.09.2022 av lars1965
Kanskje vi burde begynne med sånn naken sjekking her. Har sett noe sånt på tv. Å bare ha bilde av kroppen.
Gunda sier: Hei alle sammen. Jeg ønsker dere en fin dag! God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen