Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 15.12.2013 av Anonym.
Kveldskos
Sjokoladetrøfler
100g kremfløte
250 gram mørk sjokolade
50 g smakstilsetning

Sjokoladetrøfler smaker helt fantastisk godt og har lang holdbarhet. Mine favoritter er trøffelkuler med appelsinlikør eller med kaffesmak.
Tilsett cirka 50 gram av for eksempel: cognac, rom, appelsinlikør, honning, kaffe eller chai te.
For å få en god kaffesmak, bruk en god frysetørret kaffe. Rør ut 1-2 ss pulver i 1/2 dl kokende vann. Rør inn valgt smak og sett kjølig til neste dag.
Så er det bare å rulle passe store kuler og vende de rundt i melis eller kakao. Jeg pakket mine kuler inn i cellofanposer og dro et fint bånd rundt. Fin som vertinnegave, julegave, kollegagave eller førjulsgave. Eller bare spis dem selv! Oppbevares i kjøleskap, men spises helst romtemperert
  1. 1. Fløten gis et oppkok og dras av platen.2. Hakket sjokolade blandes i fløten. Rør til alt er smeltet.3. Tilsett smak. La de avkjøle i et døgn i kjøleskap Sakset ifra Godt å spise Husk at om du bruker 86 % sjokolade og ruller i økologisk kakao blir dette på kanten til sunnt......Tenk på det, noe nammenam kan være sunnt! :)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.12.2013 av Anonym
:) må prøves
Anonym
#2. Postet 15.12.2013 av Anonym
Hørtes godt ut,detmå jeg prøve
Anonym
#3. Postet 15.12.2013 av Anonym
Ja det høres deilig ut..flott m nye oppskrifter her...
Anonym
#4. Postet 16.12.2013 av Anonym
ja, nu står det til avkjøling, æ laga med kaffe, blir spennende
Anonym
#5. Postet 16.12.2013 av Anonym
Spennende å høre hva du synes om de.....har så lyst til å lage
med appelsinlikør...men hva i all verden skal jeg gjøre
med resten av likøren???

Anonym
#6. Postet 16.12.2013 av Anonym
sett dn i skapet t æ kommer, så kan æ ta mæ av den
Anonym
#7. Postet 16.12.2013 av Anonym
aha....så enkelt, jammen da er det jo greit. Og du tror ikke det blir mugg på den?
Anonym
#8. Postet 16.12.2013 av Anonym
haha æ kjæm fortar enn du ane
Anonym
#9. Postet 18.12.2013 av Anonym
det gikk ikke helt bra, det ble en klissete masse og for lite smak i dem, æ brukte kaffe, nu har æ knadd inn melis og ska se om æ får yil å lage kuler av massen etterhvert...
Anonym
#10. Postet 18.12.2013 av Anonym
Sikkert for lite promille, jeg kjøpte likør
i dag, skal prøve med den ;)
Den var ikke noe god, så ikke noe å spare på!!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen