Svar #8. Postet 30.01.2014 kl 14:49 av anonym.
Jeg så også den smaksløs og tafatte måten, statsmenisteren prøvde å forsvare hvorfor. Den påtroppende regjeringen hadde latt seg press til å fremme lovforslag til, legers resvasjonstett i abortspørsmålet.
De blå måtte gota Krf sitt krav om fremme denne lov. For, imot kompensasjon få Krf sin støtte til å danne regjering
Jeg tillate meg å reise spørsmål om demokratiet. Når et minioritets parti kan sitte i vippeposisjon, å trumfe igjennom sine sær intresser.
Her er det snakk om makt ikke demokrati.
Fredrikstadmann
Tror neppe Krf i regjerings forhandlingene ville blitt fornøyd med å få sendt loven ut på høring.
Et parti som i abotrspørsmålet nærmes ligner et fundamentalistis parti,Som setter seg til doms over kvinners dømmekraft, om sin egen kropp og sinn ve og vel.
Noe som best kan underbygges med Krf sin mann uttalte under debatten i går
Sittat: Familien er først og fremst en produksjons enhet: Sitat slutt
Jeg trodd aldri jeg skulle få høre at en familie først og fremst er en produksjons enhet.
I hvet fall ikke fra stortinges talestol.
I min familie har den som bærer de største byrder en og alen tatt valge om å ville bære fram barn.Kvinner.
Det er vel flere enn leger som kunne tenke seg å ha resvasjons rett mot enkelte lover.
Leger står også fritt til å bytte yrke hvis de ikke ønsker og følge norsk lov.
Prester måtte ta sin kappe og krage, å gå når de ikke bøyde seg for norsk lov.
Løvemor
Jeg gikk vel utenom ditt opprinnlige innlegg reiste spørsmålet om.
Det beklager jeg. Men jeg blir så inderlig forbandet, når det igjen skal stikke kjpper i hjulene for kvinners rett til å bestemme over egen kropp
Svaret mitt burde kort og godt vært.
Leger skal bøye seg for lover vedtatt av den lovgivende forsamling som stortinget er
.