Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
128 Pålogget nå
Norges største møteplass for voksne over 40 år
Logg inn
Bli medlem
Tove15 sier:
God helg til alle der ute !
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Praterommet
> Debatt
Opprettet 06.05.2025 av
Kompis
, mann, 63 år, Oslo
.
Sannheten er vond, men realistisk...
Hvorfor mange menn er i sterk tvil om damers ærlighet og hensikt uansett alder,
men spes damer over 50's ++. Se denne videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=08l0p5t0KQ4
Skjønner du ikke en dritt engelsk, så glem det
Gutta, Se og lær, og få moralsk støtte. Og han har mange flere vids om dette temaet
og han treffer blink hver gang
Selv om det handler om USA-damer gjelder det
i høyeste grad her hjemme også. Selvsentriske og ego-damer finnes like mye over den hele vestlige verden...
Husk; Fyren er selv lykkelig gift...
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
#1. Postet 06.05.2025 av
Trohet
Jeg skal lese det, og gå inn på siden, men vet ikke hva det er du skriver om. Tror at det finnes like mange ærlige og reale kvinner som menn, hvia det er hva dette dreier seg om.
Uansett bra at noen skaper noe liv på Forumet :)
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 06.05.2025 av
Trohet
Nå har jeg lest innlegget på Youtube. Trist. Denne mannen virker veldig bitter på grunn av det han har opplevet. Han påstår samtidig at det er mange menn som tenker og har opplevet det samme som han. Å bli utnyttet, behandlet dårlig, sjikanert for utseendet av en partner som ikke ser seg selv...
Jeg har hele tiden ment og mener at et forhold er et gjensidig ansvar for økonomi og at man skal hjelpe hverandre. Har heller aldri hørt kvinner snakke nedsettende om sine menn og ikke sett seg selv. Det beste forholdet er gjensidig respekt og ansvar, et godt kameratskap i bunn.
Endel kvinner og menn tar ikke vare på kroppen sin, det er noe annet. Det er vel heller ikke alle som kan prioritere Botox og falske bryst. Å bry seg om partneren sin, ved å påpeke overvekt og hjelpe ved vekttap er noe annet.
Så er det vel noen som tror at lykken finnes i andres penger, det tror jeg ikke på. For det mest ubetalelige kan ikke kjøpes.
Så hvor fant disse mennene de kvinnene det er snakk om?
Svar
|
Siter
|
Varsle
#3. Postet 06.05.2025 av
Lykkeliten
Kan hende er det dumt å mene noe om denne saken uten å ha lest den opprinnelige saken (jo, jeg kan engelsk, men nettet på hytta er kranglete om dagen)
Velger derfor å komme med noen generelle betraktninger ang "voksne relasjoner" og noen mer spesifikke ut fra det som Trohet tar opp i sine kommentarer.
For det første. Selv vurderer jeg å logge av denne kanalen. Jeg gikk inn som naiv? og positiv optimist, og tenkte at en aldersspesifikk datingportal ga bedre odds for sammenfallende forventninger - til det gode liv, til et ektefølt ønske og behov for å ta vare på den tiden som etter hvert vil renne ut for oss. Etter noen uker her har jeg opplevd mer panisk rå-sjekking enn i ungdommen. Altfor mye av lite elegante henvisninger til at sengekos er det viktigste. God sex ER viktig, men trenger man(n) være så overtydelig? Jeg har kanskje vært heldig? og hatt stor glede av den delen av tilværelsen, og kan selvfølgelig ikke tenke meg noe annet i et nytt forhold. Men det er da vel så innlysende at det ikke burde være nødvendig å komme med pubertalt selvskryt? Sorry, gutta - men for meg blir det mer turnoff enn pirrende....
Dernest - dersom denne engelsktalende vismannen mener å vite at damer pluss 55 er gold-diggere på jakt etter kredittkortet til en mann som de attpåtil ikke liker kroppen til - ja, da spør også jeg - hvor i all verden møter menn sånne damer. Er det noe vi enslige/single damer har lært oss, så er det ihvertfall økonomisk selvstendighet! Omtanke i form av overraskende gaver og/eller påspandering er selvfølgelig hyggelig - og absolutt like hyggelig begge veier! Mobbing av partnerens kropp??? Regner med at de fleste har et speil som vi daglig viser at ingen er 35, liksom.
Jeg har lyst til å fortsette som naiv optimist. Det må da finnes fler av oss?
Svar
|
Siter
|
Varsle
#4. Postet 06.05.2025 av
Lykkeliten
Kan hende er det dumt å mene noe om denne saken uten å ha lest den opprinnelige saken (jo, jeg kan engelsk, men nettet på hytta er kranglete om dagen)
Velger derfor å komme med noen generelle betraktninger ang "voksne relasjoner" og noen mer spesifikke ut fra det som Trohet tar opp i sine kommentarer.
For det første. Selv vurderer jeg å logge av denne kanalen. Jeg gikk inn som naiv? og positiv optimist, og tenkte at en aldersspesifikk datingportal ga bedre odds for sammenfallende forventninger - til det gode liv, til et ektefølt ønske og behov for å ta vare på den tiden som etter hvert vil renne ut for oss. Etter noen uker her har jeg opplevd mer panisk rå-sjekking enn i ungdommen. Altfor mye av lite elegante henvisninger til at sengekos er det viktigste. God sex ER viktig, men trenger man(n) være så overtydelig? Jeg har kanskje vært heldig? og hatt stor glede av den delen av tilværelsen, og kan selvfølgelig ikke tenke meg noe annet i et nytt forhold. Men det er da vel så innlysende at det ikke burde være nødvendig å komme med pubertalt selvskryt? Sorry, gutta - men for meg blir det mer turnoff enn pirrende....
Dernest - dersom denne engelsktalende vismannen mener å vite at damer pluss 55 er gold-diggere på jakt etter kredittkortet til en mann som de attpåtil ikke liker kroppen til - ja, da spør også jeg - hvor i all verden møter menn sånne damer. Er det noe vi enslige/single damer har lært oss, så er det ihvertfall økonomisk selvstendighet! Omtanke i form av overraskende gaver og/eller påspandering er selvfølgelig hyggelig - og absolutt like hyggelig begge veier! Mobbing av partnerens kropp??? Regner med at de fleste har et speil som vi daglig viser at ingen er 35, liksom.
Jeg har lyst til å fortsette som naiv optimist. Det må da finnes fler av oss?
Svar
|
Siter
|
Varsle
#5. Postet 06.05.2025 av
Kompis
Det er nok dessverre dette oss menn må forholde oss til, også min egen erfaring. Lenge siden jeg slutta med å drømme. Så kan man spørre: Hvorfor er vi her inne da, daaa?
Svar
|
Siter
|
Varsle
#6. Postet 07.05.2025 av
Lars59
Tror at vi kan trøste oss med at det finnes så mange forskjellige typer. Å kunne prate godt og åpent sammen med en god porsjon humor må være det viktigste. Da fungerer forhåpentligvis sexen bedre også, men der er det mye magi også som spiller inn.
Lite statusjag her på seniordate heldigvis. På match kan de vise hva de søker. For eksempel utdanning og sikkert kropp også. Det komiske er at ofte er det dem med høye krav som klager på at de blir utnytta.
Når man snakker om de over 50 blir det misvisende. Høyere krav og tempo blant 50åringer enn 60 og opp.
En annen faktor er sykdom som kommer etter 60.
En ting jeg synes er vanskelig er drømmer om framtida. Vi har forskjellige drømmer, og hvordan vi vil innrette oss etter 68. Det var en som sa at etter 60 så er man ikke så nøye på ting. Tror at vi må gi partneren frihet til å gjøre ting de drømmer om. Synes man fort føler seg så fanget i et forhold. Når man egentlig drømmer om å bosette seg i et sydlig land så må man ta til takke med 2 ukers pakketur.
Men tilbake til han på YouTube, så mener jeg at det egentlig står opp til oss selv. Vi kan ikke skylde på det motsatte kjønn. De som vil ha en annen får vi akseptere.
Svar
|
Siter
|
Varsle
Tove15 sier:
God helg til alle der ute !
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Vi over 40, 50 og 60 pluss
|