Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
130 Pålogget nå
Norges største møteplass for voksne over 40 år
Logg inn
Bli medlem
Stein sier:
Æ e fra Finnmark men bor i Asker kommune som liker å reise og har orden på økonomien snill 72,190,liker dans,
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Helse, kosthold og livsstil
> Debatt
Opprettet 06.06.2025 av
Gunns
, dame, 61 år, Hordaland
.
Helseutfordringer
Hvordan takler andre store helseutfordringer? Jeg har hatt min del siden 2006. Noe psykisk, men siden 2015 har det ballet på seg. Så nå har jeg fått sykdommen Åoly nevropati i begge føtter og ankler. Jeg er ganske aktiv med turgåing med en hund som er sauegjeter av rase og mye mer. Sitter stort sett ikke i ro før på kvelden
Nå skal legen ha meg til lungerøntgen. Vil egentlig ikke tenke for mye på det. Jeg har booket 4 heavymetalkonserter seinere i år.
Vi har akkurat hatt ett vanvittig vær her i Bergen, med opp til 24 m/s vindkast. Jeg var kjempenervøs for at hagen min skulle fly avgårde. Den er kjempeviktig for psykisk og fysisk helse.
Noen som har råd eller vink om røntgenundersøkelse? Før jeg svartmale hele greien. Har time om 17 dager
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
#1. Postet 06.06.2025 av
Lars59
Ikke lett når den ene utfordringen drar med seg den neste. På en måte høres det iallefall ut som at du har fått diagnoser, og forhåpentligvis en uføretrygd.
Jeg er ingen ekspert, men ville oppsøkt grupper på Facebook. Prøve å finne noen som kan gi deg inspirasjon til å finne løsninger.
Å være i bevegelse som du gjør er jo flott. Forstår at nerver også inngår i dine utfordringer siden du sliter med å nyte stille stunder. Ikke lett å være et menneske.
Uansett håper jeg du gir deg selv tid til å forstå deg selv. Gode dager kommer også innimellom.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 07.06.2025 av
Gunns
Takk for svar. Ja, av til er det h... å være menneske. Trodde i 2015 at det var to kroniske diagnoser, nå er det 6. Er anti Facebookbruker, fikk nødetatene på døren pga slurvete utsagn. Blir vel mere svømming og trim med Psykiatrialliansen på tirsdag.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#3. Postet 07.06.2025 av
Kompis
Føler med deg....
Jeg takker for hver dag jeg fortsatt er frisk, for det er absolutt ingen selvfølge verken ung eller gammal....
Svar
|
Siter
|
Varsle
#4. Postet 09.06.2025 av
Fjelldama
Sist år gikk jeg en mil i uka. Det var deilig. I februar fikk jeg hjerteflimmer. Nå få jeg ikke gått på tur, for da slutter jeg og puste.
drrfor har jeg begynt å trene litt inne. Har også astma. Jeg bor oppe i 800 meter og sitter mye og ser ut. Jeg tror det er viktig å holde humøret oppe. Jeg er alene. 72 år og har bestemt meg for å bli 96. Det er fordi jeg må bil for å bo her. Jeg smiler litt hver dag og det hjelper. Lykke til med framtiden.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#5. Postet 10.06.2025 av
Fjelldama
Du er ikke alene om det. Jeg fikk astma tidligere og da jeg var noen år yngre fikk jeg tynn hud. Jeg har likt å gå på tur, men etter jeg fikk hjerteflimmer så ble det vanskeliger.
Nå leser jeg mye og lager all mat fra bunnen.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#6. Postet 12.06.2025 av
Lars59
Helseproblemer kan sette en ut av spill. Det finnes ingen fasit på livet. Det er så fort gjort å si at hvorfor gjør du ikke sånn og sånn. Det er rart hvordan et menneske plutselig kan føle seg svak.
Svar
|
Siter
|
Varsle
Stein sier:
Æ e fra Finnmark men bor i Asker kommune som liker å reise og har orden på økonomien snill 72,190,liker dans,
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Vi over 40, 50 og 60 pluss
|
Nettdating, voksen dating og dating for voksne
|
Hvordan skrive en datingprofil
|
Om nettdating
|
Senior magasinet