Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 12.07.2025 av Anonym.
Viktig å bli besteforeldre?
Ser at det er mange som skriver at de er veldig opptatt av barnebarn. Men lurer på noe. Om man ikke har barnebarn. Og heller ikke har noe ønsker å å få det. Og at barna ikke ser ut som man vil ha det. Er det helt greit å ikke være opptatt av barnebarn? Trenger jeg føle meg som en egoist liksom??? Må man ha barnebarn?? Mener ikke å tråkke noen på tærne, men hva med oss som ikke bryr oss om barnebarn?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.07.2025 av Anonym
Ja, det er helt ok å ikke være opptatt av barnebarn. Men kanskje lurt å styre unna de som har dem da?
Livet er jo mer enn barnebarn.
audkarin
#2. Postet 18.07.2025 av audkarin
For meg var det veldig viktig aa faa barnebarn,jeg ventet veldig lenge,men endelig kom de,naa har jeg tre,de bor et stykke unna,desverre
men jeg ville ikke värt foruten.
Jeg ser det som meningen i livet at slektene gaar videre.
Anonym
#3. Postet 19.07.2025 av Anonym
Enig med deg Audkarin. Barnebarn er en berikelse og glede. Men det var vel ikke det Ulf spurte om?
Jeg forstår både han og deg. Selv har jeg 9 barnebarn og 2 oldebarn, men prater ikke om dem til alle og enhver.
Anonym
#4. Postet 22.07.2025 av Anonym
Sikkert fantastisk å ha barnebarn, og godt å ha god kontakt med dem.
Jeg er glad i barn og synes det er gøy når de utfordrer seg selv.
Jeg har ingen barn og synes egentlig at livet hadde vært lettere å ha barn. Kanskje motstridende til andres oppfatning. Det skjer noe biologisk sunt i hodet til foreldre. De får et overlevelses instinkt, og går inn i en rolle.
Men det å ikke ha barnebarn gjør livet enklere. Da kan man bosette seg der man vil, og stort sett leve litt egoistisk.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen