Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Indian summer
Opprettet 06.09.2025 av Indian summer, dame, 68 år, Østfold.
Profiler med og uten innhold
Blir forbauset når jeg kikker på profiler som ikke har bilde, noen har heller nesten ingen tekst.
Det må vel da være like usannsynlig å finne nye venner eller kjæreste på den måten. Jo da det finnes vel mennesker som vinner førstegevinsten i Lotto på første forsøk men sjansen er mikroskopisk.Kan forstå at noen av en eller annen grunn ikke ønsker å vise hvem de er i første omgang, da hadde noen ord om det vært fint.
Lurer også på menn som har profilbilde av seg selv i bar overkropp som det enste bilde, det gir bare røde varsel lamper hos meg.
Hadde det vært et strandbilde blant mange andre så javel... Fikk en mail jeg besvarte, på et blunk fikk jeg en lang mail som umulig kunne vært skrevet så raskt,innholdet var fint nok men det var noe rart med ordstillingen, som om google hadde oversatt.På spørsmål om det var utenlandsk oppsinnelse fikk jeg ikke svar.
Hva er andres erfaring her? Jeg var aktiv her for snart 7 år siden, ser noen av de samme da som nå, de kan selvsagt som meg være her på nytt, litt trist om de har vært på søk i 7 år uten å finne det de søker.
Det får meg til å tenke på kravene vi setter til en ny venn/mulig kjæreste,er kravene gjennomtenkt? Så en profil der en mann ville ha en dame som var ikke røyker, det er fair nok, hun måtte ikke ha husdyr som også kan forstås, men det siste kravet synes jeg var underlig, hun måtte ikke ha elsykkel.
Sist så er det noe med utveksling av mailer for å bli litt kjent, hyggelig når det blir en dialog, ikke to monologer.
Noe som gjør meg en god følelse og optimisme er at jeg ser både menn og kvinner godt opp i 80 årene som søker ny kjæreste, det får meg til å tenke på en dokumentarfilm jeg så, "Vi skal leve til vi dør."
Det er aldri for sent.

Svar på innlegg

Joffe
#1. Postet 06.09.2025 av Joffe
Selvfølgelig har du rett. Det blir ikke helt seriøst uten bilde.

Det er veldig rart å observere hvordan noen eldre er åpne for et nytt forhold, og andre som ikke er istand til det. Mulig at sykdom spiller inn.
Ja disse damene med elsykkel blir jo veldig demotiverende å være på sykkeltur med.
Kunne vært koselig med venn
#2. Postet 06.09.2025 av Kunne vært koselig med venn
Hei Jeg fikk lyst og svare deg.Jeg har også reagert på profiler uten bilde hva har vi egentelig og skjule? Det er ikke alle som kan legge ut bilder men det er sikkert hjelp og få til dem her seniordate.no ellers ser det ut at det ikke er noe får meg her inne, alle søker kjærster men jeg ønsker en god venn det går litt alder 78 år som jeg har blitt.Like barn leker best Skal ikke si nei om jeg fant en god veninne her inne
Er det bare meg som reagerer med profiler flere måneder gamle her inne? Ellers ønsker den rette velkommen min profil ikke under 72 ikke gift men ferdig med tidligere forhold.God lørdag og forsatt god helg.
Joffe
#3. Postet 06.09.2025 av Joffe
Internet har jo sikkert åpnet opp mulighetene for mange. Også som underholdning.
Gøy at mulighetene er mange uansett alder, men helsa kan sette oss helt ut.
ennå er det håp
#4. Postet 06.09.2025 av ennå er det håp
enig
Indian summer
#5. Postet 07.09.2025 av Indian summer
Kanskje han er redd for å bli syklet fra, har ikke tenkt på det.
Ja, jeg har lest igjennom mange profiler, du har rett, det finnes noen som åpent forteller at de har en dement ektefelle på sykehjem men savner selskap av en kivinne kunne dele smått og stort med. Det synes jeg er ærlig og fint, så er det opp til den enkelte å velge om det er greit.
Noen er tydlig ute etter sex og bare det, så lenge det står så er det også greit for da er det jo også opp til den som leser å velge bort eller slå til.
Til syvende og sist så handler det om ærlighet.
Indian summer
#6. Postet 07.09.2025 av Indian summer
dame på 78 Hyggelig at du svarer. Du ser ungdommelig og sprek ut.
Håper du finner en god venn.
Kunne vært koselig med venn
#7. Postet 07.09.2025 av Kunne vært koselig med venn
Tusen takk Indian summer 68 Jeg sliter med og legge ut bilde det ble veldig feil bilde var fra 2012 så nå ble det riktig bilde profil og extra bilde nytt En får være som en er som Thore i ole ivars sier.Nei det er ikke lett og finne en god venn får nok smøre meg med tålmodighet får og se om den rette forstår meg.Ønsker deg lykke til vidre du vil nok finne den rette du er en kjekk dame.Ha det godt
Indian summer
#8. Postet 07.09.2025 av Indian summer
Uansett så tror jeg på det å være aktiv, denne tråden er lest av 113, bare 3 har kommentert, det sier jo ikke så rent lite.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen