Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
157 Pålogget nå
Norges største møteplass for voksne over 40 år
Logg inn
Bli medlem
blomsterglede sier:
Ønsker alle en ny god uke. En hilsen skader vel ikke......
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Praterommet
> Debatt
Opprettet 08.09.2025 av
Indian summer
, dame, 68 år, Østfold
.
Alder ingen hindring?
Ser at det er menn med profiler som søker dame(r) med en grense nedad på 24 år yngre enn seg. Ser gså yngre menn som søker damer gjerne over 70 mens de selv kanskje er i 40 årene.
Argumentet har fra noen av dem at antall år er bare et tall-
Jeg er uenig, å skulle ha en partner på samme alder som mine barn vil føles underlig, det er en sak. Dernest så er det noe med å ha felles referanser til ting i tiden, musikk, samfunnshendelser med mere.
Om dette er like utbredt blant de kvinnelige profilene vet jeg lite om.
Er det bare meg som har disse tankene, hva mener du?
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
Side 1 av 2
#1. Postet 08.09.2025 av
El Jefe
Jeg er nok en av de som mener at alder KAN kun være et tall. Ikke nødvendigvis. Men heller ingen større sperre enn at religion, politisk ståsted, sosial bakgrunn, etc også KAN utgjøre en sperre for relasjoner og forhold. De fleste her inne er voksne mennesker med livserfaring på godt og vondt. Enten man er 50, 60, 70 eller eldre. Alderen på våre "barn" mener jeg er fullstendig irrelevant mht om man kan knytte relasjoner på tvers av alderskohorter. Da risikerer man å gå glipp av mye som kan være fint.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 08.09.2025 av
Kunne vært koselig med venn
Hei Ja er enig med det du skriver opplevd det samme.Jeg kunne vært mamma til mange av dem som har skrevet til meg dem foretrekker eldre damer.Nei ælig talt dem går fort ut et sted går grensen.Opplever også profil en som ikke kan nosk.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#3. Postet 08.09.2025 av
Joffe
Jeg liker at hun er eldre. Liker den roa det skaper. Synes alderstrekk er vakkert. De eldre er jo like gode på alle måter.
De yngre vil gjerne leve opp til andres forventninger, og være "kule". De skal holde et høyt tempo som egentlig ikke har så mye for seg.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#4. Postet 08.09.2025 av
El Jefe
Jeg er helt enig med deg "Joffe"! Eldre kvinner har som regel en annen ro over seg. Ferdig med det "jaget" som preger så alt for mange i min egen generasjon. Det gjør det lettere å slappe av i hverandres selskap, og nyte det som er viktig og godt :)
Svar
|
Siter
|
Varsle
#5. Postet 08.09.2025 av
Mann1976
Kommer an på om man søker etter en partner eller en venn. Eldre mennesker har en mye større ro over seg, er lettere å snakke med og de kan faktisk føre en samtale pr melding som strekker seg til mere enn 5 ord.
Derimot er folk på min alder, midtlivskrise-gjengen, svært slitsomme. De har så mye å bevise for seg selv. Det blir bare stress og mas
Svar
|
Siter
|
Varsle
#6. Postet 09.09.2025 av
Joffe
En annen ting er at yngre damer er ofte mer opptatt av status og penger. Jaja, noen eldre også, men jeg merker at her er det lite oppmerksomhet på det. På match kan damene merke av på hvilke utdanning han skal ha, og det er ikke skjelden det kreves en can mag, eller en doktorgrad. I beste fall en høyskole.
Synes det handler om at livet skal leves på best mulig måte utifra den situasjonen man er i. Litt pirring gjør livet herlig.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#7. Postet 09.09.2025 av
Indian summer
Jeg er uenig med deg om det gjelder å etablere et forhold.Det vil føles like unaturlig for meg om min sønn på 38 skulle komme med en kjæreste på nærmere 60 som om jeg skulle dukke opp med en flamme på 38.
Vennskap er en annen ting, gjerne på tvers av alder. Har en god venninde som er 83, hun er både sprekere og mere orientert enn mange yngre.
Men det er veldig stor forskjell på hvordan mennesker eldes, da ikke minst mentalt, det yttre er jo mere synlig.
Det finnes gubber på 40, sikkert damer også men vet ikke helt hva jeg skal kalle dem, synes kjerring ikke er helt det samme som gubbe, har ikke funnet et bedre ord.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#8. Postet 09.09.2025 av
Joffe
En kjæreste som var 10 år eldre hadde ikke vært noe problem å hatt med på familieselskap. Jeg hadde ikke tenkt på aldersforskjellen. Var sammen med en som var 20år eldre og det var kun et problem med familie og noen venner. Ellers så gikk det fint. Hennes barn tok det greit.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#9. Postet 09.09.2025 av
Indian summer
,mTror at for meg er det en generasjon, dvs ca 18-20 år, da skal jammen alt klaffe
Svar
|
Siter
|
Varsle
#10. Postet 09.09.2025 av
Joffe
Ja du har nok rett for de fleste, men vi er alle så forskjellige. Jeg blir fortere betatt av en dame som er eldre enn meg. Har jo rukket å bli 60 så jeg er ikke så ung lengre.
Svar
|
Siter
|
Varsle
Side 1 av 2
blomsterglede sier:
Ønsker alle en ny god uke. En hilsen skader vel ikke......
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Vi over 40, 50 og 60 pluss
|
Nettdating, voksen dating og dating for voksne
|
Hvordan skrive en datingprofil
|
Om nettdating
|
Senior magasinet