Jeg tror AI har kommet for å bli. Og jeg tror ikke vi kommer unna den utviklingen. AI fører da med seg mye nytt, og det har jo gjort sitt inntog innen musikk. Jeg elsker å finne og oppdage ny musikk. Bruker timer med å spille musikk via youtube. Som følge av logaritmene dukker også AI-generert musikk opp på min side. Jeg har av nysgjerrighet lyttet til mange av disse musikkforslagene. Og må innrømme at jeg har funnet massevis med nydelige låter, både hva gjelder melodier og tekster. Så jeg er betatt og har funnet mange nye favoritter. Man blir jo imponert. Hva et slikt verktøy og tjeneste som AI er og hva det kan utføre og tilføre. AI vil antagelig endre veldig mye av det samfunnet vi er vant til å forholde oss til. Uunngåelig, hevder jeg. Så får hver enkelt tilpasse seg til dette. Avstå fra det eller vende ryggen til det. Eller bruke det for hva det er verdt med et åpent sinn.
Vi kommer ikke unna, og det er mye bra med KI. Vi bruker det allerede i veldig mange sammenhenger. Problemet oppstår når man krysser grensen og lar KI bli en kunstner. Når vi lar Ki male bilder, skrive bøker eller komponere/produsere musikk. Min mening...