Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
148 Pålogget nå
Norges største møteplass for voksne over 40 år
Logg inn
Bli medlem
Solskinn sier:
Ønsker alle en fin start på 2026 🥰
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Praterommet
> Debatt
Opprettet 31.12.2025 av
Maggie-May
, dame, 65 år, Rogaland
.
Nyttårsbetraktninger.
Sitter her med årets siste morgenkaffe,i år som i fjor nytes den alene.Nyttårsfeiringen blir også den samme som i fjor,i selskap med meg meg selv. Akkurat det er egentlig selvvalgt,jeg hadde kunnet være sammen med barn og barnebarn,men de feirer sammen med sine venner og deres barn,det blir en litt annen feiring enn jeg ønsker. Jeg begynner å bli vant med å feire alene,det er egentlig ganske fint og rolig.Jeg pynter meg,lager god mat,drikker god vin og koser meg med bobler ved tolvslaget. Og hvert år tenker jeg at "til neste år har jeg kanskje en å feire sammen med",men her sitter man,som Gilbert O'Sullivan synger "Alone Again,Naturally". Året som har gått har egentlig ikke bydd på de helt store overraskelsene,man lever som man alltid har gjort,barn,barnebarn og få, men gode venner blir det viktigste.Har hatt noen fine turer og opplevelser i eget land,det blir helst til det siden utenlandsturer blir skrekkelig dyrt når man er singel. Nå er kaffekoppen tømt og jeg tenker jeg rydder vekk julen,går meg en tur før nedbøren kommer utpå dagen,stikker innom barnebarna og ønsker godt nyttår før jeg finner frem finstasen og forbereder en god middag som hadde vært kjekt å dele med noen.(Lurer på hvor denne "noen" har gjemt seg.) Ønsker jeg alle her et Riktig Godt Nytt År!
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
#1. Postet 31.12.2025 av
steggur
Hei. Må bare si at dine betraktninger vedr nyttårsaften er for mange ganske vanlig. Det er som du sier ikke ensbetydende med at det ikke er mulig å kose seg. Det forstår jeg at du gjør, og bra er det. Med litt kreativitet så er det faktisk godt å feire alene, men plutselig så dukker den rette opp. Ha et riktig godt nytt år.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 31.12.2025 av
Joffe
Noen liker fellesskapet på nyttårsaften, men jeg foretrekker å være alene den kvelden. Minnes de herlige øyeblikkene dette året, og tenke over livet. Finne noe viktig for det kommende året. Vi kommer ikke unna at livet kan være en utfordring innimellom.
Ønsker alle et nydelig år.
Svar
|
Siter
|
Varsle
Solskinn sier:
Ønsker alle en fin start på 2026 🥰
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
annonse