Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Praterommet > Debatt

Anonym
Opprettet 29.01.2026 av Anonym.
Artige finesser på denne siden
Fra tid til annen kommenterer medlemmer her på SD at det skjer så lite og at veldig mange profiler virker for å være gamle og inaktive. Nå ser det ut til at admin har funnet løsningen. Under headingen "Sist endret" kunne man ofte tidligere finne profiler som hadde vært aktive for mer enn 6 måneder siden. Litt avslørende, at liksom inaktive profiler liksom hadde foretatt endringer på profilen sin. Og vi kunne skjønne at denne rubrikken med "Sist endret" egentlig var noe lik rubrikken som heter "Tilfeldige profiler".
Tilsynelatende er det funnet en smart løsning for å dekke over disse inaktive med sist endrede. I øyeblikket de plukkes ut av Brukersøkene så resettes klokkeslettet som viser sist aktiv til i dag kl 13:00 eller til i dag kl 00:35. Det er disse to klokkeslettene som brukes enn så lenge. Hvordan kan jeg hevde dette? Det er ikke sannsynlig at 3 personer samtidig, eller et annet antall, logger seg inn på presis samme tidspunkt.
Akkurat nå har vi et medlem som kaller seg Rachi61. Dette er ikke fordi vedkommende er født i 61, for hennes alder er jo vitterlig 73 år. Noe som kan bety at det er 12 år siden vedkommende lagde denne profilen. Det er for øvrig en god mengde med slike profiler, de er 10 og 12 år gamle.
Man kan jo undre seg også på hvorvidt reglene ihht. Personopplysningsloven av 2018 liker sånt, for medlemmene ligger også ofte ute med både profilbilde og flere bilder i galleriet. Loven jeg viser til heter internasjonalt GDPR. De er relativt strenge. Ihht. disse skal jo også alle personer som vises på et bilde eller i en video ha gitt sitt samtykke til at disse kan publiseres. Om ikke, så skal de sladdes.
Altså, en god del medlemmer her inne er blitt gamle underveis. Og de er inaktive. Noen er også gått bort. Men profilen ligger her fortsatt. Så når slettes man egentlig, etter 10 år, 15 år, når man passerer 100? Eller får man et evig liv som medlem av en datingside?
Man blir revitalisert i det øyeblikket man hentes frem fra skyggene og havner under "Sist endret".

Svar på innlegg

Joffe
#1. Postet 30.01.2026 av Joffe
'Sist endret' kommer de også på når abonnementet blir betalt tror jeg. Litt misvisende.
Problemet kunne være løst om de sist aktive kom opp når du søkte. Jaja, de har jo prøvd med at vi kan se de siste som klikker inn. Det er jo noe.
Hvis du prøver å få kontakt med en person som har glemt at den har profil her så kan du jo drive litt detektiv arbeid. Kanskje du finner vedkommende på andre datingsider.
Har ikke noe imot om profilen min er her i 200 år.
En annen ting er at det koster 50 kr i måneden. Da kan du ikke forlange så mye.

Billige datingsider har sine svake sider, men så er de heller ikke så utspekulerte som de dyre.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseSenior Magasinet - Datingtips, inspirasjon, historier