Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 26.03.2014 av Anonym.
Dobbelt pris
Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal tolke Per Inge Torkilsen sitt utspill.
Han mener at norske pensjonister har god råd, og at de bare syter.
Pensjonister bør derfor betale dobbelt pris mener han.
Der de nå ha rett til honør rabatt.
Han understreker seriøsiteten av sitt forslag, med å kreve dobbelt pris for inngang til sitt show av i stavanger av pensonister.

Hva mener SDere om hans forslag?
Som han konkretiserte ved å kreve dobbelt pri for pensjonister på sitt shuw?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.03.2014 av Anonym
det første æ tenkte va: e d seriøst? han e jo litt morsom dn fyren
penshonister lider vel ikke økonomisk hvis dem ikke sitter i rådyre leiligheter... dmen æ syns selvfølgelig ikke dem ska betale dobbel, æ e førr at alle eneboere ska få d meste litt billigere, vi som ikke har noen å dele regninger med...
Anonym
#2. Postet 26.03.2014 av Anonym
Et morsomt stunt som atter engang skaffer Per Inge Torkelsen masse reklame.
Han er komiker og hvorfor skulle pensjonistene være den gruppen som slipper unna hans mange morsomheter? De som kjenner Per Inge vet han er mer enn god nok på bunnen.
Kan varmt anbefale Den store stygge eldreboken til de som kan og vil unne seg en god latter og mange tankevekkende ord http://www.samlaget.no/nn-no/fakta%20og%20dokumentar/humor-og-underhaldning/humor/den-store-stygge-eldreboka/innbunden.aspx
Anonym
#3. Postet 26.03.2014 av Anonym
Hm... jeg har trøbbel med å tro at den godeste Per Inge virkelig mener dette i fullt alvor. Generelt provoserer det meg at det snakkes så mye om at dagens pensjonister har så god økonomi. Ja det er sikkert riktig at mange har det, men IKKE ALLE! Og det er alle pensjonister som ikke har noen overflod av penger som får lide av det, hvilket betyr at de som har det trangt bare skal få det enda trangere. Her må ansvarlige i seniorforbundet og politikerne stikke fingeren i jorda!
Håper det ikke medfører riktighet at pensjonistene skal fratas honnørbilett, eller enda verre. betale dobbelt!
Anonym
#4. Postet 26.03.2014 av Anonym
Hvor mange titusentals kvinner er det som har bltii minste pensjonister, fordi de måtte bli hjemmeværende med våre barn?
Vi og menn fortsatte å arbeide etter barn kom til verden. Mor ble hjemme og gjorde en stor sammfuns tjeneste, ved å stelle og oppdra våre barn.
De fleste av dem blir møtt med det store takk for innsatsen av sammfunnet, Med ca 155.000 i pensjonfor.
Jeg synes disse kvinne fortjener langt mer enn å bli dratt veksler på i humoristisk rettning.
I hensikt av å høste stor øknomisk av sitt utspill.
Jeg synes Torkilsens utspill er usmaklig.
Beklager jeg kan ikke med beste evne se humoren i torkilsen stundt
Anonym
#5. Postet 26.03.2014 av Anonym
Er enig med barfrost det er usmakelig og ikke morsomt stunt med pensjonistene.Han burde la pensjonistene slipee inn for under halv pris.For meg er han en stor dr..... etter dette forslaget,som kanskje var ment som en spøk
Anonym
#6. Postet 26.03.2014 av Anonym
jaja æ syns nu d må være lv å spøke med pensjonister like godt som man spøke med alle andre folk og fe, raser, folkegrupper og nasjonaliteter,
Anonym
#7. Postet 26.03.2014 av Anonym
Som pensjonist har ein det ein sjølv har betalt inn gjennom eit langt yrkesaktivt liv, dersom ein har god råd på sine eldre dager er ein det vel fortjent, for dei unge i dag tjener mykje meir enn vi noken sinne har gjort!
Anonym
#8. Postet 27.03.2014 av Anonym
Per Inge Torkildsen er en satirisk komiker som oppnår nøyaktig det han er ute etter. Hver gang han setter opp et nytt show så dukker han opp som troll av eske enten i en tv-debatt eller i et avisintervju der han kommer med sterke og provoserende meninger. Og hensikten helliger middelet for det eneste han ønsker er å skape oppmerksomhet rundt egen person. Om det er pensjonister eller andre som får gjennomgå spiller vel ingen rolle for hele debatten er jo en eneste stor reklameplakat for hans siste forestilling -eller?

Folk snakker om Per Inge Torkeldsen og bilettsalget går strykende, om pensjonistene har mye eller lite blir for ham totalt likegyldig.
Anonym
#9. Postet 27.03.2014 av Anonym
Jo det kan fleipes med og om det meste. Med da bør det være et snev av humor i fleipen.
Jeg hørte interjuvet med Torkilsen på radioen i går.
Jeg hørte ikke et snev av humor i han forsvar for sitt utspil.
Derimot var det en god porsjon harselas om pensjonisters hverdag.

Det mulig belletsalget til hans show går godt løvemor1. Det har jeg ingen formening om
Jeg tillater meg allikekevell å hevde at markedføring av showet til Torkilsen er usmaklig.
Anonym
#10. Postet 27.03.2014 av Anonym
Usmakelig kan nok Torkildsen være -dersom en tar hans mange stunt på alvor. Det samme kan en si om mange andre komikere så innen det området finnes det mye å irritere seg over.

Jeg forsvarer ikke Torkildsen men en må se forskjell på satire og alvor. For en del år siden gav han ut "Den store stygge eldreboka" der han kom med meninger som førte til både drapstrusler og anmeldelser. Men en ting bør en legge merke til; Han var ikke ute etter alenemødre og minstepensjonister. Tvert i mot, han mente at de "rike" pensjonistene med utbetalt bolig og høyeste pensjon burde dele nedover. Altså en utjevning slik at alle fikk lik pensjon.

En bør vel også ta med at Torkildsen har vert venstrepolitiker og sittet i bystyret i Stavanger i mange år så han går ikke bare rundt og spiller klovn.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen