Svar #7. Postet 14.05.2014 kl 23:02 av anonym.
Det er vanskelig å plukke ut en spesiell reise framfor en annen. Jeg synes også Norge er flott, med mye fin natur. Vi var en gjeng som hvert år dro på mc-tur til vestlandet. Da hadde vi alltid en overnatting i Aurland, hvor vi bodde på det samme, koselige pensjonatet ved sjøen. Vi kunne bruke hagen, og vi hadde som regel ei stor pølsegryte om kvelden eller kjøpte ferdig middag der.
Jeg har også reist til mange eksotiske land/steder, som Kenya, Seychellene, Bali, Singapore og Australia. Jeg får ta med USA også, der vi bl.a. dro på mc-tur fra Las Vegas og langs en del av Route 66 og til bl.a. Death Valley.
Jeg vil på det varmeste anbefale Australia, hvor jeg var for 3 1/2 år siden. Vi fløy med en mc-klubb til Sydney, hvor vi leide motorsykler. Det var folk fra mange steder i Norge med på turen (ca 15 stk.), og vi hadde med en norsk guide. Vi reiste opp i fjellene og langs kysten. Jeg kikket i alle eukalyptustrær etter koalaen, men den fikk vi bare se i et reservat. Det var stort å se kenguruene i vill tilstand. Jeg kunne ikke se meg mett på dem. Vi bodde to netter på et sted med utsikt over sletten der de holdt til. Naboen vår matet en hel gjeng med kakaduer, som holdt til i et tre like ved. De ble ganske tamme; satt på bordet. Det var også en spesiell opplevelse. Vi var også i en dyrepark, hvor vi så dingoer - som så ut som hunder - og andre spesielle dyr som bare finnes i Australia. Etter mc-turen hadde vi noen dager i Melbourne, hvor vi blant annet så verdens minste pingviner, som kom opp fra havet om kvelden og ble ropt inn i sin egen hule ved stranda. Det var artig å se dem marsjere i rekke og rad forbi oss.
På veien hjem igjen stoppet vi to netter i Singapore, hvor vi tok en tur til øya Sentosa med en taubane som gikk kjempehøyt over bakken. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle tørre det! Om kvelden dro vi i et lite turisttog gjennom en stor dyrepark og fikk se ville dyr tett innpå, riktignok med gjerde imellom! Vi besøkte også hotellet hvor drinken Singapore Sling ble "oppfunnet".
Nå lengter jeg imidlertid til hytta, hvor det er fred og ro. Håper bare jeg finner en god venn å ta med meg!