Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 25.01.2012 av Anonym.
Pensjonistlivet
Hei alle sammen:)

Jeg studerer for tiden på NTNU, samtidig som jeg er med på et program i Oslo som heter sosialt entrepenørskap. Enkelt forklart handler dette om gründervirksomhet eller entrepenørskap som baserer seg på å skape sosial verdi, mer enn økonomisk.

Gjennom dette programmet har jeg tatt interesse i livet etter at man er pensjonert. Det er nok mange holdninger til dette, og det er nettopp vidden i spekteret som interesserer meg. Det jeg er interessert i å ta tak i gjennom fagene jeg tar, er at mange føler seg litt satt til side når de blir pensjonert, og at pensjonister generelt sitter på mye kunnskap og erfaring som er en stor ressurs for samfunnet. Noen synes kanskje det er kjedelig eller ensomt, spesielt hvis man bor alene. Samtidig har man jo absolutt fortjent den fritiden og pensjonen man får, så jeg mener ikke at man bør endre pensjonsalder eller noe sånt.

Men i stedet for at jeg skal argumentere for hva dere synes vil jeg veldig gjerne høre hva dere tenker rundt dette temaet. Fortell gjerne litt om deg selv samtidig, så det er lettere å forstå ditt perspektiv:)

Tusen takk!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.01.2012 av Anonym
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, men samtidig føler jeg at det har blitt mer fokus på eldre de senere årene. Flere og flere ser på oss om en ressurssterk gruppe, og mange jobber feks lenger før de går ut i pensjon. Tror også mange eldre ikke føler seg så gamle og har lyst til å bidra i større eller mindre grad. Selv føler jeg det slik! Tjenester som Seniortreff.no er også et eksempel på at man ser potensialet i å satse på en eldre målgruppe. Det er fortsatt en vei å gå hva gjelder seniorsatsning, men absolutt mange positive ting på gang.
Anonym
#2. Postet 07.02.2012 av Anonym