Svar #2. Postet 26.09.2015 kl 10:01 av anonym.
For noen år siden ville jeg definitivt sagt nei, så absolutt ikke. Grunnet det gamle testamentet og oppvekst. I dag tenker jeg vel mer på at siden det nå er bevist at homofili er en legning, ikke noe man finner på for moro skyld så sier jeg ja. Man skal da vel ikke dømmes til et liv i ensomhet fordi man ikke greier å ha fysisk kontakt med det annet kjønn? Ikke under noen omstendigheter.
Det må da vel være 30 år siden dette stempelet ble fjernet når det gjaldt homofili, akkurat som det samme stempelet ble fjernet fra Bdsm, da psykologene endelig begrep at det også var en legning, ikke noe man holdt på med for moro skyld.
Jeg vil i hvert fall ikke sette fingeren på noen av disse tre kategoriene lenger. De som mener at de skal fordømmes burde kanskje sette seg litt inn i temaet, slik jeg fant ut at jeg måtte. Og de som klasker til andre med Bibelen har kanskje ikke fått med seg at Jesus sa når de skulle stene den prostituerte, at den som var ren kunne kaste den første sten. Da snudde de om og gikk.
Det er nok mange som burde snu, slik jeg gjorde.
Så gift dere i kirken og få et lykkelig liv.