Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
127 Pålogget nå
Norges største møteplass for voksne over 40 år
Logg inn
Bli medlem
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Litteratur og forfattere
> Debatt
Opprettet 01.11.2012 av Anonym.
Gutten i graven vaed siden av
Dette er et tragikomisk hverdagsdrama om kjærlighetens muligheter og umuligheter. En hemningsløs roman om lengsel, lidenskap og - 30- års krise.
Forfatteren er svensk og bl.annet kjent for ungdomsbøkene :Det er slutt mellom gud og meg og Det er slutt mellom Rødhette og ulven.
bibliotekaren Desiree' møter bonden Benny og rammes av et uventet begjær. Elkebonden Benny ( 36 ) bor på bygda, men steller sin mors grav i småbyen der den er " graven ved siden av", dvs. Ved siden av graven til Desire'es mann.adaesiree' er en blek og tander kvinne, en enke på 34 år og en flink intelektuell bibliotekar som kan sin Lacan.
Det er et helt tilfeldig møte,men Bennys forhold til " den bøeke " utvikler seg fra irritasjon til ereksjon, som hadde han kommet borti det elektriske gjerdet. Dessuten trenger han en gardkjerring." De "biologiske klokkene " ringer for Desiree', men er det kjærlighet?. De to gir seg hen til lidenskapen, men Mazetti ar oss forstå at de er et svært umake par og at følelser og fornuft har skilt lag.
Den intellektuelle bibliotekaren kan slett ikke lage elgkjøttkaker. Den trauste bonden sovner i operaen. De har problemer ed den andres smak, forskjellige erfaringer og fullstendig motsatte interesser. Og like barn leker jo best.Eller?
forfatterenKatarina Mazetti er verdt et bekjentskp, så les og døm selv.
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
#1. Postet 01.11.2012 av Anonym
den må jeg lese..jeg har skrevet en sinnablogg
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 01.11.2012 av Anonym
Må lese noe av det du anbefaler-dette kan du. Anbefaler du noe litteratur av Lacan? Like vanskelig å forstå som Freud?
mvh
ln
Svar
|
Siter
|
Varsle
#3. Postet 01.11.2012 av Anonym
Har lest mye faglitteratur av Lacan og psykologoi og psykiatri er min interesse. Psykologoske thrillere, filmer og øker er jeg altetende på. Er det noe spes du tenker på?
Svar
|
Siter
|
Varsle
#4. Postet 01.11.2012 av Anonym
Jeg har ikke lest noe av Lacan og er ikke skolert i verken psykologi eller psykiatri. Likevel kan slik litteratur være av interesse. Har hørt at hans tilnærming kan ligne noe på Freuds. Har lest Freuds psykoanalyse og drømmetydning, men mye ble uforståelig. C.G.Jungs Mitt liv er mer forståelig-for meg.
Mitt spørsmål blir da: Kan noe av Lacan være lesning for menigmann. Det var det du skrev som vakte min interesse for han.
mvh
ln
Svar
|
Siter
|
Varsle
#5. Postet 01.11.2012 av Anonym
Om du har interess av å lese Lacan, så finnes det skrevne artikler utgitt i E'crits ( skrifter, 1966, ny og utvidet utgave 1999). Lacans forelesninger foregikk fra 1953 til hans død i 1981 og utgis fortløpende på Jaques Lacans Se' minare.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#6. Postet 30.06.2025 av Anonym
En fantastisk hunoristisk bok om kulturkrash. Noe av det mest morsomme jeg har lest.
Svar
|
Siter
|
Varsle
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på SeniorDate.no.
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Vi over 40, 50 og 60 pluss
|
Nettdating, voksen dating og dating for voksne
|
Hvordan skrive en datingprofil
|
Om nettdating
|
Senior magasinet