Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
167 Pålogget nå
Norges største møteplass for voksne over 40 år
Logg inn
Bli medlem
Bumbelbee sier:
Håper på godt vær snart for denne sommeren har vært grå :)
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Litteratur og forfattere
> Debatt
Opprettet 08.11.2012 av Anonym.
Morgen i Jenin
Palestina, 1941. I den lille landsbyen Ein Hod fører en patriarksitt følge med familiemedlemmer og arbeidere gjennom olivenlindene. Mens de går mellom trærne, faller de grønne fruktene til marken og velsigner folket med årets bugnende grøde.
1948. Abulheja- slekten jages fra forfedrenes Ein Hod og blir tvangssendt til en flyktningeleir i Jenin. Det er Amal, patriarkens sønnedatter, som forteller om lillebroren som ble stjålet i kaoset som oppsto og hvordan han vokser opp hos et israelsk ektepar, mens den andre broren, allerede som ung, er villig til å ofre livet for palestinernes sak.
En dag står brødrene ansikt til ansikt.
Amals historie er både vakker og grusom. Den handler om stjålet barndom, om å være mor under umenneskelige forhold, om knuste drømmer og om tap - men mest av alt om forsoning og kjærlighet.
ForfatterenSusan Abulhawa, vokste opp i skyggen av seksdagerskrigen. Hennes palestinske familie ble fordrevet og splittet. Etter en omflakkende barndom, bosatte hunn seg i USA.
Denne boka presenterte hun på litteraturfestivalen her i byen og pirret min nysgjerrighet til å lese den.
"Aldr har jeg lest en så fascinerende roman om Palestina og Israel. Den gir innsikt og rammer meg følelsesmessig på en måte som bare riktig store romaner kan"...Det sier forfatter Henning Mankell og jeg slutter meg til det og anbefaler dere å lese denne boka.
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
#1. Postet 08.11.2012 av Anonym
Der kom det vanlige vrøvlet om dårlige gamle romaner.Hvorfor ikke lese VENUS I PELS eller Norsk ukeblad/Det nye?
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 30.06.2025 av Anonym
Som du beskriver handler boken om et av staten Israels overgrep mot Palestina, og hvordan det påvirket mennesker som var berørt. Fin bok.
Svar
|
Siter
|
Varsle
Bumbelbee sier:
Håper på godt vær snart for denne sommeren har vært grå :)
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Vi over 40, 50 og 60 pluss
|
Nettdating, voksen dating og dating for voksne
|
Hvordan skrive en datingprofil
|
Om nettdating
|
Senior magasinet